zaterdag 1 maart 2014

Frisjes...

Ja, dat vond ik het echt vandaag. Vanmorgen was er nog lekker een zonnetje, dus heel enthousiast 2 wassen aan de molen gehangen, maar kort daarna trok het dicht en was het gedaan met het lente-gevoel!

Na de lunch werd het steeds donkerder, dus toen heb ik het maar boven aan de lijnen gehangen. Morgenochtend maar even weg vouwen en strijken, ik heb dan nog 1 was, het weer zou mooier zijn dan vandaag, dus ik ga het morgen gewoon weer proberen!

De achtertuin is ingespoten met groene aanslag, je ziet al een klein beetje resultaat! Als ik morgen zin heb ga ik de voortuin nog even doen, dan is het weer klaar.
Ik heb een plekje in de border uitgezocht, daar wil ik morgen wat aardappels de grond in stoppen, kijken wat dat gaat worden. Leuk!

Moos heeft ondertussen de auto gewassen en uitgezogen, die staat er ook weer fris en fruitig bij!

Hij zei vanmorgen, ik vond het zo`n raar idee toen ik wakker werd, dat ik niet aan mijn auto hoef te sleutelen, en nu gewoon lekker thuis kan blijven! Dat is in geen jaren zo geweest!

Volgens mij zie ik ook wat gebeuren bij de sperzieboontjes die ik heb gezaaid, heel voorzichtig zie ik iets licht-groenig ontwaken! Snel hoor, ze staan er pas sinds dinsdag in!

Het heeft wel weer een `nadeel` hoor, dat buiten werken! `s Avonds zit ik al om half 9 te knikkebollen hahaha!

Ik kreeg net een paar foldertjes binnen, oa van deen. die hebben dinsdag weer extra aanbiedingen, waaronder verse snijbonen, 400 gram voor 1 euro! Dat wordt hollen dinsdag!!! Goed voor de vriezer!

Zo, nu ga ik even mijn nagels fatsoeneren, en straks lekker aan de koffie en een filmpje kijken!

8 opmerkingen:

  1. Is het niet wat vroeg voor de aardappelen?

    Succes Siny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van buiten bezig zijn word je inderdaad slaperig. Vooral in het voorjaar. Voor aardappelen is het wel erg vroeg in het jaar.
    Ik wens jullie een fijne avond :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel te vroeg , die aardappels in de tuin. en je boontjes ook, die mogen pas na 15 mei naar buiten en als je ze voortrekt dan niet eerder dan april. je kan wel spinazie in de koude grond en onder glas zaaien. sukses met je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aardappelen zou ik niet eerder poten dan 30 april anders vriezen ze geheid af. Sla en peulen kan al wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kan wel heel goed een aardappel in een emmer poten. Die kan je dan binnen zetten als er nog nachtvorst wordt voorspelt. Ik heb dat met de jongste gedaan voor een spreekbeurt. Zag er heel leuk uit. (Doorzichtige emmer gebruikt).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook nog veel te vroeg om aardappelen buiten te planten, idem voor boontjes.... Ik heb wel al een paar groenten 'voorgezaaid' in isomobakken die in de veranda staan : allerhande soorten tomaat, courgettes, pompoenen, paprika, pepertjes,....liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boontjes doe ik zeker nog niet buiten hoor! Die staan netjes in de kweekbakjes, om voor te zaaien!
    Aardappels zal ik nog even mee wachten...
    Dank voor jullie reacties!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen