woensdag 5 maart 2014

Tik...of tick???

De exacte spelling weet ik eerlijk gezegd niet. Ik houd het maar gewoon op tik. Dat tikt ook makkelijker ;-)

Ze zeggen wel eens, iedereen heeft een tik. Hetzij een schoenentik, kledingtik, of autotik...noem maar op.
Ik heb ook een tik. Ja, echt!

Ik heb een voorraad-tik. Ik word heel blij van een goedgevulde vriezer, voorraadkast, en de kast boven met toiletspullen. Deootjes, shampoo, tandpasta...heerlijk als het er goedgevuld uitziet.

Moos was daar nooit zo gecharmeerd van. Toch kon ik het (tot vorig jaar dan...) niet laten. De afgelopen maanden was echt afkicken kan ik je zeggen hoor!
Mijn goedgevulde kasten heeft ons toch door deze periode heen geholpen. Want we hebben geen shampootje hoeven kopen...of douchegel, of tandpasta, dat hadden we genoeg!

Volgens het blad "Gelukkig" is er trouwens geen betere raad dan voorraad...de tik die ik heb is dus zo slecht nog niet ;-)

De vriezer ligt nog steeds goed vol, evenals de voorraadkast. Maar de toiletspulletjes-kast....daar is echt het eind in zicht...hij klinkt gewoon hol als ie open staat en ik schreeuw erin.....volgende maand mag hij (een beetje) aangevuld worden, en dan nog alleen uit een aanbieding! Tot die tijd redden we het wel met wat er nu nog is. Maar volgende maand...oooh heerlijk, kan ik de kast weer een héél klein beetje vullen....en is mijn tik ook weer een beetje bevredigd......

Hebben jullie ook een tik????

4 opmerkingen:

  1. Mijn tik is om alle niet ronde bedragen meteen over te storten naar de spaarrekening. Dus zodra er weer iets is afgeschreven, gaat er nog een bedragje richting spaarrekening. In het verleden was het weleens iets te fanatiek, waardoor er op de lopende rekening te weinig stond voor de rekeningen en ik dus terug moest storten. Maar nu heb ik er beter grip op en levert het me, behalve een kick, ook gewoon geld op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's wel een hele originele tik! En een hele goeie ook!

      Verwijderen
  2. Herkenbaar, die voorraad tik! Ik heb ook altijd graag een flinke voorraad in huis. Wat dat betreft ben ik net een hamster.
    Of ik nog meer tiks heb? Ik zou het niet weten.

    Ik heb nog wel een tip voor je: je voorraadkastje met toiletspulletjes kun je prima vullen met de huismerk producten van de grote drogisterij ketens.
    En tot de tijd dat je het kastje aan kunt vullen, maar niet te hard erin schreeuwen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig, ben ik niet de enige ;-) Huismerken krijgen we uitslag en jeuk van, dat zit er dus niet in! Maar met de aanbiedingen kun je evengoed een hoop besparen! Ik beloof niet te hard te schreeuwen, dat echoot zo naar haha!

      Verwijderen