zondag 16 maart 2014

Dit wilde ik toch nog even kwijt...

Ik wilde even iets aanvullen op mijn blog van gisteren.

* Het  is absoluut géén impulsieve actie, we lopen hier al maanden, zo niet jaren over te denken.
Het is inmiddels 10 jaar dat we geen hondjes meer hebben, we hebben 4 hondjes gehad, 1 hebben we als pupje gekocht en 3 waren oudere hondjes, die dringend een ander huis nodig hadden.

* We kunnen het nu financiëel goed doen, daarom hebben we het ook niet eerder gedaan, de kosten van het onderhoud van een hond passen we in ons budget in, verder sparen we gewoon door en verder.

* We willen een zorgverzekering voor de hond afsluiten, dat hadden we ook gedaan als we bij een officiële fokker hadden gekocht.

* Als je de advertenties leest op marktplaats, kun je al goed het kaf van het koren scheiden, het is niet allemaal verkeerd wat er op staat. Als we, na contact gehad te hebben, er geen goed gevoel over zouden hebben zouden we het ook zeker niet doen!

* Vader is medisch gekeurd,  oa op HD en PRA. Dit is prima in orde.

* De pupjes worden ontwormd, gevaccineerd, gechipt en krijgen een eigen dieren-paspoort.

* We doen niet zomaar iets, het is een weloverwogen keuze, we zijn er na 10 jaar ontzettend aan toe om weer een hond te hebben. Het zal een warm en veilig nest krijgen!!!




20 opmerkingen:

  1. Zorgverzekering is geld weggooien want uitbetalen doen ze nauwelijks. Beter is dat bedrag op een spaarrekening te zetten, dan heb je het achter de hand wanneer nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat het er aan ligt waar je het afsluit?? Ik heb heel veel goede verhalen gehoord, dat het wel goed gaat...

      Verwijderen
    2. Wij hebben bij onze hond ook het eerste jaar een verzekering gehad, en we zijn daar heel bijmee geweest, ook een hondje wat er in het begin heel goed uit ziet, die gekeurd is kan ik de eerste tijd nog problemen ontwikkelen, in ons geval. Een vergroeid neusje, door een neus correctie. ( klinkt bizar eh bij een hond!) is het probleem verholpen mede door de verzekering waren de kosten nihil. Na. Het eerste jaar weet je hoe sterk/ gezond jou hond is en of je de verzekering mogelijk na dat eerste jaar kunt opzeggen, dat hebben wij gedaan. Nog geen moment spijt van gehad, ik zou zeggen gebrui je gezonde verstand.

      Verwijderen
    3. Wij storten elke maand op een speciale rekening voor onze huisdier. Dat is veel verstandiger. Reken eens uit wat je per jaar kwijt bent en wat je uitgekeerd krijgt. Daarom sparen wij nu.

      Verwijderen
    4. Verzekering voor 1 jaar is een goede tip, maandelijks sparen voor de hond zouden we zowiezo al gaan doen...we gaan nog even brainstormen wat het gaat worden, verzekering voor 1 jaar of geen verzekering...dank voor jullie tips!

      Verwijderen
  2. Ik geef jullie groot gelijk, je zoekt en vindt een hond via een advertentie waar je vertrouwen in hebt, wij hebben onze 2e hond ook via marktplaats en dit is dan een officiele fokker maar ook die plaatsen daar hun pupjes en als het goed voelt en je bent op bezoek geweest nog steeds gewoon ervoor gaan, ik ben er zeker van dat deze labradoodle bij jullie in een zeer warm mandje terecht gaat komen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaahhhh dank je! Dat gaat zeker lukken! Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Leuk toch!
    Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen hier?
    Ik lees al een tijdje met je mee, en volgens mij doen jullie het super!
    Ik vind het knap hoe jullie zo bezig zijn.
    Wij hebben zelf ook een Labradoodle, de Australian Labradoodle, hij is zoo lief, echt een levende knuffelhond.
    Ik heb trouwens geen verzekering meer, hij ging per maand in ene zowat 10 euro omhoog, en eigenlijk nog nergens nodig voor gehad.
    Wij sparen sowieso elke maand een fors bedrag, dus daar kunnen altijd de eventuele da kosten vanaf.
    Veel voorpret gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je fijne reactie!
      Wij kunnen ook niet wachten om te gaan knuffelen ;-)

      Verwijderen
  4. Nergens voor nodig om uitleg te geven hoor!
    Via marktplaats kan best als je inderdaad zelf goed oplet.
    Vrienden van ons hebben ook een labradoodle van MP. Ook niet van een erkende fokker en dat beessie doet het uitstekend, superlief en heerlijk speels. Zorgverzekering hebben wij niet voor onze hondjes, kost handen vol geld en misschien heb je het nauwelijks nodig. We hebben best al wat uitgegeven aan ze bij de dierenarts maar niet zoveel gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig, ik ging me al bijna schuldig voelen...
      Leuk zijn ze hé?

      Verwijderen
  5. Wat leuk dat jullie van plan zijn om een hondje te nemen... super! Laat je een keer een fotootje zien hier? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je al direct wat gevonden hebt dat bij jullie past. Ik zou alleen ook geen verzekering afsluiten. Onze hond, toen hij pup was, is uitgegleden op ijs. Had zijn knie gebroken, maar alle kosten zouden niet onder de verzekering vallen. Ik zou ook kiezen voor het maandelijks apart zetten van geld voor kosten van de hond. Wij doen dit ook. 50 of in het begin 60 euro per maand inclusief het eten. Dit hoopt langzaam op maar blijft wel jouw geld als je het niet aan de hond moet besteden.
    In ieder geval erg leuk. Mogen wij straks wel een foto zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie, aan zo'n bedrag zat ik zelf ook te denken!

      Verwijderen
  7. Jammer dat je het gevoel hebt dat je jezelf op je eigen blog moet verontschuldigen. Het is jullie leven en jullie beslissing. Ik lees uit alles wat je schrijft dat je een weloverwogen keus hebt gemaakt voor je toekomstige hondje.

    Ik heb me even verdiept in dit redelijk nieuwe ras dat voor de helft afkomstig is van het ras waar ik het grootste deel van mijn leven al mee deel. Wat een lieve knuffelbeertjes zijn het ook.

    Hopelijk komen er bij jullie de komende dagen beschuit met muisjes op tafel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je dat hebt gedaan! We kunnen bijna niet wachten met knuffelen, kom maar op met het puppy hahaha!
      Dank je voor je positieve reactie!

      Verwijderen
  8. Je hoeft jezelf echt niet te verantwoorden hoor!! Je hebt een superprestatie geleverd door in no time een giga schuld weg te werken en houdt nu maandelijks flink over om van te sparen.
    Wat ontzettend leuk dat jullie een hondje gaan krijgen. Een geweldige onbetaalbare "investering" in jullie leven.
    Geniet lekker van de voorpret en straks het ophalen en moederen over jullie pup !!!!
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad onbetaalbaar wat je ervoor terug krijgt!
      Heel erg bedankt voor je lieve reactie Jessica!

      Verwijderen
  9. Wij hebben ook behoorlijk wat dieren, vanaf dat wij dieren namen gingen we sparen op een rekening speciaal voor de dieren.. iedere maand een bedrag wat we kunnen missen.. jaren nooit geen mankementen gehad dus de spaarrekening is lekker gevuld.
    Nu komen met de jaren ook de mankementen maar juist door het sparen (en rente) merk ik niets van een dieren arts rekening.

    BeantwoordenVerwijderen