woensdag 30 maart 2016

Wat kun je je in mensen vergissen...

Mijn moeder heeft een tegeltje in het toilet hangen met daarop de tekst: Als je de mensen leert kennen, heb je de dieren lief.

En zo is het. Dat blijkt nu maar weer uit het feit dat de aardige mevrouw van de bungalow het verkocht heeft aan een ander, en zich beroept op haar 48-uurs clausule. Deze had ik eigenlijk uit de intentie-verklaring willen hebben, maar Moos vond dat niet nodig, want ze was echt wel te vertrouwen....nou niet dus! De clausule loopt vanavond om half 8 af...

Het goede nieuws is dat we hoogstwaarschijnlijk een koper hebben voor ons huis. Het slechte nieuws is dat de mensen ivm afloop verkoop eigen huis niet eerder een bod durven doen dan vrijdag, hooguit maandag...te laat voor ons dus :-((

We kunnen dus afscheid nemen van ons bungalowtje...

De makelaar heeft nog geprobeerd om een bod los te peuteren, zodat we in ieder geval in onderhandeling zouden zijn, maar dat durfden de mensen niet aan...

Helaas, helaas, helaas....

Maar mijn moeder zegt altijd: Alles in het leven heeft een reden...dat zal dan hier ook wel zo zijn, al kan ik die niet zo snel bedenken eerlijk gezegd.

Moos zegt dat alles goed komt, de huizenmarkt trekt erg aan, en er zal vast wel iets anders komen waar we gelukkig zullen wonen.

Dat zal ook wel, maar voorlopig baal ik als een stekker!!!

Gelukkig voelt onze vrolijke noot (Bobby) dat feilloos aan, en krijg ik behoorlijk veel knuffels van hem, en maakt hij me, ondanks alles, toch steeds weer aan het lachen!
We zijn zo blij met hem, en ik vertrouw op de woorden van Moos: alles komt goed, is het niet rechtsom, dan wel linksom!!!





14 opmerkingen:

  1. Wat balen zeg. Maar dan komt er zeker weer iets anders op jullie pad.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt ook vast goed! Dank je wel voor je reactie :-)

      Verwijderen
  2. Lieverd, ik begrijp je teleurstelling heel goed. Maar... (er is altijd weer een maar) misschien is er een reden voor dat de bungalow niet jullie huis wordt... Als de mevrouw in kwestie nu al niet betrouwbaar blijkt, wil je daar misschien helemaal geen huis van kopen... Een huis kopen van iemand die je niet vertrouwt is geen goed idee.
    De kopers van mijn huis in Dordrecht leken ook zo aardig, leken ja... Het gezeik wat we door deze mensen gehad hebben over zogenaamde verborgen gebreken leverde, ondanks dat het onzin was en ze keer op keer met nieuwe 'gebreken' kwamen ('de deur van de koelkast sluit niet goed') zorgde voor veel stress. Natuurlijk snap ik je teleurstelling, maar beter nu dan straks na de aankoop... Dusss... uithuilen en met frisse moed op zoek naar je echte droomhuis. Hopelijk gaat de verkoop van je huis wel door, succes daarmee! Ik geef je moeder gelijk; alles gebeurt met een reden, die zal later ongetwijfeld duidelijk worden... Wat een wijze moeder heb je trouwens! Succes en laat je niet gek maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je helemaal gelijk in! Wat jullie hebben gehad daar zitten we inderdaad niet op te wachten!
      Dank voor je wijze woorden!!! En ik geef de boodschap door aan mijn moeder :-)

      Verwijderen
  3. Balen! Maar inderdaad; dan komt er wel iets beters op jullie pad. Daar ben ik zelf altijd wel van overtuigd. Bovendien zou ik ook helemaal niet zitten te wachten op een onbetrouwbare verkoper, iets dat zij nu toch wel gebleken is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat blijkt inderdaad ja...het zal vast goed komen! Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Wat sneu zeg :( hopelijk komt er snel iets beters op jullie pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben dit ook meegemaakt, maar waren blij met deze regeling. Zo konden wij onder een achteraf te snel genomen besluit om te kopen uit komen. Wij zijn fijn in ons huis blijven wonen en geen minuut spijt gehad. Het heeft zo moeten zijn, ook bij jullie. Er wacht jullie vast een nieuw mooier huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, het heeft zo moeten zijn...
      Fijn dat het voor jullie zo goed uitgepakt heeft!

      Verwijderen
  6. Wij zeggen hier altijd als we het niet kunnen kopen of krijgen of vinden dan is het niet voor ons bestemd!
    Alle heeft een reden ook al vinden wij de onbekende reden niet altijd prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo is het! De reden wordt vaak pas later duidelijk...we gaan het beleven! Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  7. Hé wat vervelend! Totaal onverwacht en je was zo enthousiast. Wat prettig dat Moos er dan zo in staat. Het komt inderdaad allemaal goed. Veel interesse in jullie huis zag ik wel en jullie zijn al van zo ver gekomen! Dit verwerk je en dan ga je gewoon verder speuren naar jullie droomhuis. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker! Ik ben ook heel blij met Moos :-) hij weet me altijd weer op te beuren!
      Ja er is erg veel interesse! En we vinden wel een mooi huis! Komt goed!

      Verwijderen