woensdag 23 april 2014

Hoe is april verlopen?

De nieuwe financiële maand staat alweer voor de deur. Morgen om precies te zijn. Hoe is april verlopen? Ondanks veel extra uitgaven hebben we de maand positief afgesloten, met 33 euro.

Het energie-verbruik is ook mooi stabiel, en dankzij het mooie weer is het gasverbruik lekker laag!

Alle spulletjes voor Bobby hebben we nu, alleen in mei bestel ik de eerste lading vers vlees.

Voorlopig hebben we dan geen grote uitgaven meer, behalve Bobby dan.

Wat er nog wel op ons wensenlijstje staat is een tweedehands scootertje of brommertje voor Moos, en een nieuwe (andere, tweedehands) vriezer.
Wij hebben een grote vriezer in de garage staan, maar die is nu inmiddels zo'n jaar of 18, en ik ben er een beetje huiverig voor, dat ie ineens de geest geeft als ie net weer lekker gevuld is! Daarbij zal het zeker een energie-slurper zijn! Ik zit nu al een tijdje op marktplaats te kijken, en een beetje vrij recente tweedehands vriezer scheelt niet zo veel met een nieuwe. Ja wat is wijsheid??? En neem ik dan weer 1 grote of 2 kleinere ivm het verse vlees voor Bobby?

En ik zou graag een laptop willen. We hebben een aantal jaren geleden ieder een computer gekocht (ja, ik weet het...vreselijk luxe en vreselijk duur...dom,dom,dom) en ik zou mijn setje (computer, led-beeldscherm, geluidsboxjes, draadloos toetsenbord en muis) graag willen verkopen en dan daarvan een laptop kopen.
De computers staan bij ons boven, en 's avonds na het eten zitten we een tijdje boven achter de computers, maar dat gaat straks, als Bobby er is, natuurlijk niet meer gebeuren! Dus lijkt me een laptop super handig, en ook weer een heel stuk zuiniger in energie-verbruik!
Moos heeft er nu 1 van z'n werk mee genomen, om te kijken of het wat is. Dan kunnen we die voor een héél zacht prijsje over nemen. Kan mijn setje dus op marktplaats.

Dat zijn eigenlijk onze wensen. Hopelijk kunnen we het dit jaar realiseren, voor leuke prijsjes. We hebben de tijd om rustig rond te snuffelen.
Natuurlijk hebben we meer wensen voor in de toekomst, maar dit is even genoeg!

Voor degene die hun hond ook vers vlees geven, hebben jullie daar een aparte vriezer voor? Of gewoon in de vriezer waar ook de "mensenspullen" liggen?

               

9 opmerkingen:

  1. Een oude vriezer kan inderdaad een stroomvreter zijn.
    Het vlees voor onze hondjes ligt in dezelfde diepvries als waar ons eten ook in wordt bewaard. Wel in een aparte lade.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan met der tijd een nieuwe energiezuinige kopen, groot genoeg zodat het vlees er ook gewoon in kan. Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Wij hadden het ook in dezelfde vriezer, aparte lade. En ik heb nu mijn 2e diepvries uitgetrokken. Scheelt mij een 20 kwh per week. Deze was 21 jaar oud. Dus schrik maar niet als je deze uittrekt. Ik zou nu ik dit weet zeker voor een nieuwe energiezuinige gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow dat is een hoop! We weten het nu zeker, we gaan voor een nieuwe energiezuinige!

      Verwijderen
  3. Wij hebben ook het verse vlees gewoon in onze eigen vriezer liggen, wij hebben 4 lades, en de onderste is voor het kvv.
    Ik haal er iedere week 6 van een pond.
    Gaat prima hoor qua ruimte, ik heb nog wel een extra koelkast in de garage met vriezer, maar die gaat eigenlijk alleen aan met feestjes.
    Dus niks extra voor de hond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na jullie reacties gaat het vlees gewoon bij ons in de vriezer, in aparte lades. Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  4. Waarom zou je het vlees voor de hond in een aparte vriezer doen? Voor zover ik kan beoordelen is het gewoon goed vlees en is er geen reden zijn om het gescheiden te houden van andere diepvriesspullen.
    Overigens geniet ik met jullie mee. Pups zijn zo leuk en het is zo mooi om de pup op te zien groeien. En dat gaat zooo snel. JBR

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ze zijn zo ontzettend leuk nu! En net wat je zegt, het gaat zooo ontzettend snel! We zien ze per dag veranderen! Blijf lekker mee genieten ;-)

      Verwijderen
  5. Wij hebben het vlees in het vriesvak van de koelkast liggen maar dat is gewoon omdat 1 doos vlees (Darf) daar perfect in past. Had laatst wat rolletjes van degomeat mee besteld en dat ligt dan gewoon in een vriezer waar ons spul ook in ligt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen