zaterdag 5 april 2014

Giftige planten...moet de tuin leeg?

Gisteravond waren we bij vrienden, die hebben zelf 2 golden retrievers.
Wij vertelden enthousiast over Bobby, en toen vroeg ze of ik de planten in mijn borders al bekeken had, of er geen giftige planten tussen stonden....Tuurlijk gaan we hem leren dat ie niet in de borders mag, maar het zal maar een keer mis gaan....
Dat heb ik dus vandaag gedaan, en bijna alles is volgens internet giftig!!!

Wat hebben we zoal in de borders staan?

Hybiscus op stam (3 kleuren op 1 stam, mooi!)

Vuurdoorn

Prunussen

Veel soorten hortensia's

Kerstrozen

Dwergconifeertjes

Taxus

Azalea

3 Soorten Den

Herftsanemoon

Bloembollen, zoals narcis en hyacinth

Rhododendron in grote pot

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat geen 1 hondenbezitter deze planten niet in de tuin heeft, van de prunussen en vuurdoorn kan ik het me nog voorstellen ivm besjes die op de grond vallen, en de kerstroos en de herfstanemoon schijnt extreem giftig te zijn, maar de rest??? Kijk, wat moet, dat moet. Dat is simpel. Maar wat is echt nodig?

HELP!!! Wat moeten we nu doen??????????

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!




7 opmerkingen:

  1. Toen wij ooit een hond kregen (Labrador) hebben wij geen enkele plant weg gehaald. En ze speelde en rende ook in de tuin. En ook buiten was ze altijd los. Ik denk ook niet dat het nodig is om alles weg te halen. Wellicht kun je deze vraag ook stellen op een hondenforum ofzo. Succes met Bobby. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hond kan je beter opvoeden dan een kat. Je moet wel vroeg beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En als je merkt dat hij de planten interessant vind, kun je gaas zetten toch? Paaltjes erin, gaas erop en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je borders leeghalen??? toe nou..., de meeste honden weten instinctief wat ze wel of niet moeten eten, en je gaat de gemeente toch ook niet verzoeken om de 'giftige' planten rondom de uitlaatgebieden weg te halen?
    Maak je er niet te druk om, dat gaat echt wel goed komen.
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor jullie reacties. We gaan de borders niet leeg halen, letten uiteraard heel goed op, en in het uiterste geval gaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tenzij Bobby een graafhond blijkt te zijn is er eigenlijk niets aan de hand. De hond die mijn broer heeft struint gewoon door hun tuin en die van mijn ouders. Ze ruikt eens aan de planten, schuurt eens langs hun berkeboom en verder vreet ze alleen de aardbeien en de frambozen zo van de struik. De rest is alleen fijn om eens in te rollen (de rozemarijn enz.) of op te schijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het enige dat wij wel deden en waar de hond niet bij mocht zijn, was de taxus snoeien. Het vocht en de besjes blijkt giftig te zijn voor hun. Ik haalde altijd de besjes uit de taxus. Verder helemaal niets veranderd.

    BeantwoordenVerwijderen