dinsdag 22 april 2014

Opruimen...

Het wordt hoognodig tijd om weer eens op te ruimen. Het is niet zo dat het hier een bende is hoor, maar ongemerkt verzamel je toch her en der in huis en garage de nodige troepjes. Iedere week doen we natuurlijk de poetsbeurt, maar dan doen we niet kasten binnenstebuiten keren. En eerlijk gezegd kan ik dat soms beter alleen doen, want Moos is toch zo van het bewaren, want "je weet maar nooit"...
Eigenlijk doe ik dat normaal zo'n 1-2 keer per jaar. Alle kasten leeg, en wat we een half jaar of een jaar niet gebruikt hebben, hup weg ermee. Op marktplaats, naar de kringloop of in de kliko.

Marktplaats vind ik de laatste tijd een hoog irritatie-level hebben. Mensen doen een bod, ik doe ze een mail dat ik akkoord ga, en vervolgens hoor je niets meer....en dat is niet 1x gebeurd de afgelopen tijd, maar vaak eigenlijk. Waarom doen mensen dit? Wat is hier de lol van? Ik begrijp het niet en vind het hoogst irritant. Hebben jullie er ook last van? Ik vraag toch echt de hoofdprijs niet voor mijn spulletjes...
Enniewee, je zal wel moeten om wat centjes bij elkaar te sprokkelen.

Deze week wil ik beginnen met de kledingkasten. De zomerkleding moet weer van zolder gehaald worden, de echte winterkleding kan dan naar de zolder toe. Een mooie gelegenheid om de kledingkasten leeg te halen, uit te zoeken en weg te gooien wat nu echt op is.
De laatste tijd, eigenlijk al langer dan een jaar, hebben we zo goed als niets gekocht, want daar was geen budget of geld voor. En echt ruim in onze kleding zaten we al niet. Tijd om het één en ander aan te vullen.
Onze oude kleding levert dus niets op, die zou ik niet eens op marktplaats dúrven zetten haha!

Vrijdag 2 mei gaan we koffie drinken bij mijn schoonouders, en op de terugweg komen we langs een grote stad waar je wel aardig kunt shoppen, en niet al te dure winkels zitten, dus daar gaan we dan kijken voor wat aanvulling voor onze kleding. Omdat dan de zomerkleding in de kast ligt weten we wat we nog nodig hebben.
En dit keer wel met een kledingbudget natuurlijk!!!

Vanaf nu hebben we dus een kledingbudget, wat ons in de gelegenheid stelt om voortaan ná het seizoen de kleding te kopen voor volgend jaar, maar helaas zat het er dit keer nog niet in. Want na het seizoen heb je van die mooie kortingen, en opruimingen...nou ja, volgende keer dan maar!


4 opmerkingen:

  1. Ja hier ook last van marktplaats bieders. Wel bieden en vervolgens niet meer reageren als je akkoord gaat... Pff! Heel irritant maar ja niks aan te doen.
    Irritanter is het dat je een afspraak hebt gemaakt, he adres hebt doorgegeven en doodleuk voor jan snot zit te wachten en dan niet meer reageren op je mails...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oow ja da's inderdaad nog irritanter! Wat bezield die mensen toch???

      Verwijderen
  2. Ik ben ook weer aan het opruimen, het gaat toch ongemerkt inderdaad hard met dingetjes, ook al gaan er ook uit. Hier ook van dat soort Marktplaatsbieders, maar gelukkig zijn er ook mensen die wél reageren en de spullen afnemen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan heb je meer geluk dan wij met marktplaats!
      Ja het stapelt snel op hé? Lekker als het weer klaar is! Succes met opruimen!

      Verwijderen