dinsdag 8 maart 2016

Nooit meer Huizenlinq!!!

Na een paar verschrikkelijke weken met de makelaar heeft Moos woensdag en donderdag een behoorlijke ruzie met de makelaar gehad. Zo erg dat we besloten hebben het huis bij hun uit de verkoop te halen en naar een "echte" makelaar te gaan.

En met een behoorlijke ruzie, bedoel ik ook een behoorlijke ruzie.
Ik ken Moos nu 30 jaar, en ik heb hem werkelijk nog nooit zo boos gezien....

Vanaf begin af aan komen ze hun afspraken niet na, zetten ze dingen in de advertentie die totaal niet kloppen, hadden ze nog steeds geen bord geleverd ( duurde al 4 weken...), hebben ze bijna 4 weken over de intentieverklaring gedaan, die, toen we hem eindelijk via de mail kregen, niet voorzien was van een termijn (we hadden 6 maanden afgesproken) maar wel met een vage 48-uurs clausule, en ga zo maar door...we lagen er echt wakker van...

Hun administratie is schijnbaar een puinzooi, gezien de rare, vage antwoorden die we kregen als we belden. En gebeld hebben we...misschien wel een kleine 25 keer....

De bezichtiging die we laatst hebben gehad is ook op een hele rare manier afgehandeld, heeft ons misschien wel de verkoop van ons huis gekost...

Kortom, een groot drama....

Toen Moos dus woensdag (voor de zoveelste keer) belde en zijn beklag wilde doen over alles wat fout ging, dat ze hun afspraken niet na kwamen, werd hij op een gegeven moment afgekapt onder het mom van " ik heb nog meer te doen..." . Dat was de druppel. Dan maar het verlies slikken, en naar een andere makelaar. De mail ging dezelfde avond nog de deur uit.
Het is een echtpaar, en dit was de vrouw die Moos aan de telefoon had.

Donderdag werd Moos gebeld door de man, en jee wat is dat een mot geworden...hij liet Moos niet uit praten, zat er doorheen te praten, en nee nee, het lag niet aan hun, want ze hebben alles goed gedaan, en nee nee, we kregen geen compensatie, want ze waren hartstikke goed bezig...

Een ding is zeker, er gaat een officiële klacht naar vbo-makelaar, of we er iets mee opschieten weet ik niet, maar het zo over ons kant laten gaan doen we zeker niet.

In dit geval is goedkoop, duurkoop dus zeker waar....

Je huis verkopen is niet zomaar iets, en als er dan zo mee om wordt gegaan is een hele grote stressfactor.

Gisteren heeft Moos een afspraak gehad bij de makelaar uit ons dorp, gistermiddag stond er al netjes een bord in de tuin, vrijdag worden er nieuwe foto's gemaakt, en straks ga ik alle verdere papieren en formulieren ingevuld en wel afgeven.

Het kost ons een hoop geld extra, maar zoveel zorgen als we de afgelopen weken hebben wil je echt niet...

Pluspunt is dat we goed contact hebben met de bewoonster van de bungalow, ze komt vrijdag hier om gezamenlijk een (door onszelf) aangepaste versie van de intentieverklaring te tekenen, met een termijn van 6 maanden. Ze wilt ook heel graag kennismaken met Bobby. Leuk!

Maar goed, uithuilen en opnieuw beginnen dus!

P.S. Ik heb tijdelijk de reacties op "modereren gezet, dit ivm met eventuele reacties van de oude makelaar. Ik hoop op jullie begrip!!!


10 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend balen, zeg!! :( Hopelijk meer geluk met de volgende makelaar, want dit is echt een heel rare gang van zaken zo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn nu bij de grootste makelaar hier, bestaat het langst in ons dorp. We hebben er alle vertrouwen in!
      Dank voor je reactie Daantje!

      Verwijderen
  2. Wat balen zeg! Ik zou zeker een officiële klacht indienen, en goed dat je dit op je blog zet, dan kun je anderen waarschuwen. Succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ook dat ik hiermee anderen kan behoeden voor dit soort ellende.
      Dank voor je reactie Doortje!

      Verwijderen
  3. Afschuwelijk! Gelukkig de juiste beslissing genomen met een andere makelaar in zee te gaan. En nu inderdaad opnieuw beginnen, prachtig mooie foto's laten maken en je huis heel snel verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaat nu zeker goed komen!

      Ik ben heel blij met jullie begripvolle en warme reacties! Doet me goed, heel erg bedankt!!

      Verwijderen
  4. Dat is vervelend zeg. De juiste beslissing lijkt me dan inderdaad om te switchen. Dit zal best voor heel veel gestress gezorgd hebben. Fijn dat de nieuwe makelaar zo snel en correct werkt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze makelaar is idd een verademing! Dit gaat goed komen!
      Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  5. Bah, wat vervelend. Hopelijk komt het snel goed met deze makelaar en zijn jullie je huis alsnog snel kwijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai, wat een vervelende situatie. Zonde van het geld, maar jammer dan!

    Ik had zelf ook een makelaar die in de categorie duur valt, maar ja, wel in 3 maanden verkocht, hij nam voor mij alle juridische stukken door en ik voelde een groot vertrouwen en ervaarde veel steun bij de verkoop en de aankoop van mijn huis. Het heeft me veel geld gekost, maar heb hier nog steeds een goed gevoel over. Ik gun dat jullie ook! Echt.
    Groetjes en veel succes met deze nieuwe stap. Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen