donderdag 13 maart 2014

Ouders...

Zoals ik een aantal weken geleden al had gemeld, hadden we het mijn ouders verteld. Waarom? Om verschillende redenen eigenlijk. Ik heb er bijvoorbeeld een hekel aan als je niet helemaal eerlijk bent, en dat ben je met zoiets natuurlijk niet altijd, omdat je heel erg op de centen zit, maar je zegt niet eerlijk waarom niet.

Ook versprak ik me wel eens bijna, over iets wat ik op mijn blog had geschreven, of een leuke of lieve reactie...

We hebben het dus verteld, en eigenlijk waren we een beetje huiverig voor het, overigens, goed bedoelde "commentaar". Maar dat gebeurde helemaal niet! Ze waren hartstikke trots op ons, dat we zoveel in zo korte tijd hadden afgelost!

Ik vertelde dat we nu pas zo'n beetje financieel "volwassen" zijn geworden, nou zegt mijn vader: daar heb je gelukkig minder lang over gedaan dan ik! En dat is ook zo, mijn vader kon eigenlijk ook nooit zo met geld om gaan. Wat ie had, dat moest op. Een lening hebben mijn ouders nooit gehad, maar de rest moest op.

Mijn moeder daarentegen is het tegenovergestelde. Die zat heel erg op haar geld. Ik weet nog als we eens samen naar de markt gingen, en we vroegen wat iets kostte, zei ze altijd: poe, wat duur! Ik kon me daar soms best aan ergeren, en nu betrap ik mezelf hierop hahaha! Twee weken geleden moesten we een zakje zaaigrond kopen, dat was 7 euro, en wat zei ik??? poe, wat duur!!! Moos moest er smakelijk om lachen, die is dit soort opmerkingen van mij niet gewend!

Maar mijn ouders weten het dus nu, en ze zijn gelukkig erg trots. Ik heb ze ook verteld van mijn blog, en ik heb de link door gemaild. Mijn moeder vertelde na een paar dagen dat ze een hele avond mijn hele blog hadden gelezen, en o wat vonden ze het leuk!!!

Gisteravond kwamen ze een bakkie doen, en kregen we 50 euro om lekker te gaan eten bij de Griek, omdat ze zo trots zijn! Zo lief!!!

Daarom, speciaal voor jullie pap en mam:


               

4 opmerkingen:

  1. Oooh wat lief! En dat ze erna heel je blog leest :) eerlijk zijn (zéker tegen je ouders) kan zo goed doen, was vast een heuse opluchting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het voelt vast lekkerder nu je open kaart kan spelen, en niet op versprekingen hoeft te letten. Nu gaat het vast nog veel beter ook met steun van hun kan

    Groeten, www.vrekkenvoordetoekomst.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen