zondag 23 maart 2014

Vervolg doelsparen Hond...

Van de week heb ik het gehad over doelsparen voor Hond. Daarin vertelde ik dat we daar een bedrag van 50 euro voor reserveren. Toen vroeg Samantha mij in een reactie wat er van betaald gaat worden. Ja, dat is een goeie! Dus zijn we eens voor voer gaan kijken. Daar is veel over te doen. Met 1 ding ben ik het zeker eens: ook in hondenbrokken zit veel, erg veel wat er niet in thuis hoort. Net zoals in ons voedsel. Ik vergelijk het maar voor het gemak met pakjes, zakjes en kant en klaar. Heel veel zout, conserveringsmiddelen, geur- en kleurstoffen en ga zo maar door.
Dat is het enige voordeel aan dit lange wachten, we hebben de tijd om ons goed te oriënteren!

Nu wij dit (bijna) nooit meer gebruiken voelen we ons veel lekkerder. Dit had ik niet verwacht eigenlijk, maar ergens is het heel logisch.
Neem zaterdag, Moos wilt nog wel eens pannenkoeken eten. Hij bakt ze ook. Normaal hadden we daar pannenkoekenmix voor. Nu niet, ik had bloem, eieren, snufje zout, beetje suiker en melk. Moos vertrouwde het voor geen meter, want je had toch echt mix nodig! Ik vroeg hoe zijn moeder het vroeger deed, toen er nog geen mix bestond...dat wist hij eigenlijk niet. Ik heb de mix klaar gemaakt, hij heeft gebakken, we hebben aardig pannenkoeken over en we zitten tjokvol! Met mix had ik nooit het idee dat ik vol zat!
Moos hoefde zelfs geen plakje cake ( ja, ook zelf gebakken zonder mix) bij de koffie! Ik trouwens ook niet!
Hij was heel verbaasd, maar ook overtuigd gelukkig!

Nu wij zelf dit verschil duidelijk merken, willen we Hond ook goed voer geven. En ja, daar betaal je meer voor, maar dat hebben we er graag voor over.

Voer gaat dus betaald worden uit het budget. Evenals de dierenarts, en de cursus(sen) die Moos met Hond gaat volgen. Die zijn niet zo duur, 35 euro per cursus (12 weken).
Voor de zekerheid hebben we het budget verhoogd naar 80 euro. We kunnen altijd na een paar maanden kijken hoe het gaat, en indien nodig aanpassen.
Snaaierij kregen mijn hondjes vroeger al niet veel, dus daar gaan de kosten niet zo van omhoog!

We willen voor de eerste weken een bench hebben, we zijn op marktplaats aan het kijken voor een 2ehands, mocht dat niet lukken zijn ze nieuw op internet ook niet zo duur.

En mocht Hond aan een mand toe zijn, krijgen we een deel van mijn ouders (het lijkt wel of ze een kleinkind krijgen haha!)  van DEZE ben ik erg gecharmeerd!

10 opmerkingen:

  1. Ik maak zelf altijd het eten voor onze hondjes en ze zijn kerngezond.

    Dat is een mooi hondenbedje. Dat zouden mijn oude hondjes ook wel fijn vinden.
    Nog geen bericht gehad over het verwachte nestje? Het wachten duurt nu wel heel erg lang. Ik had inmiddels gehoopt op beschuit met muisje.

    Welke maat bench ben je naar op zoek? Ik heb er nog een staan die niet meer gebruikt wordt. Mail me anders maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe maak je dat dan?
      Ja gaaf hondenbed hé?
      Ik denk maat 80 x 55. Als je de maat hebt wil je me dan mailen op consumindermuts@gmail.com?

      Verwijderen
  2. Ooit aan rauw eten voor de hond gedacht, google maar eens op BARF

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier krijgen onze honden ( en opvang honden podenco's ) al 16 jaar vers vlees. ( barf of een kvvv )


    Geniet ervan,... Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weet niet waar je woont, maar wij hebben ook nog een bench te koop.
    maat Labrador

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Onze honden eten barf/kvv en daar doen ze het supergoed op. Wij kopen het bij versvoer.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij gaan vanavond even snuffelen op de site, bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  6. Vroeger werden pannenkoeken gemaakt van boekweitmeel. In goede pannenkoekenmix zit ook nog steeds boekweitmeel. Ik gebruik zelf half meel en half boekweitmeel voor een goed vullende pannenkoek.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat in NL meer met pakjes wordt gekookt wat dat betreft, in BE bakt vrijwel iedereen zijn pannenkoeken met gewone ingrediënten. Het bestaat hier intussen wel maar is minder populair.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat is maar goed ook! Ik denk dat hier in Nederland het ook steeds minder populair wordt om met pakjes te koken!

      Verwijderen