zaterdag 15 maart 2014

Beschuit met muisjes???????

't Is werkelijk niet te geloven hoe voorspoedig alles hier verloopt de laatste maanden...soms word ik er een beetje bang van!

Donderdagavond waren  mijn ouder hier, en toen kwam het gesprek (logisch) weer op een hond.
Ik zei toen dat ik een Labradoodle erg leuk vond, maar Moos vond ze niet echt leuk.

Mijn ouders kenden de honden niet, dus we hebben ze wat afbeeldingen laten zien op internet.
Mijn ouder waren super-enthousiast! En toen Moos zag dat ze in verschillende modelletjes getrimd konden worden vond hij ze ook meteen een stuk leuker! Niet de kleine soort, maar wel de medium/standaard. Het hoeft voor ons ook niet echt specifiek de "Australian Labradoodle" te zijn, die zijn wat betreft beharing, hypo-allergeen. Mijn allergie is er wel, maar ik heb nooit last gehad van bv een poedel of bouvier. Een her der of jack russell zou wel een probleem zijn.

We hebben het ook gehad over een pup of volwassen hond, en Moos wilde toch heel graag een pupje. Vooral omdat je die dan zelf opvoedt, en je het een beetje meer naar je eigen hand kan zetten dan een volwassen hond. Als we toch voor een pup wilden gaan kon hij, de dagen dat ik moet werken, met z'n werk schuiven (in die gelukkige positie is hij...) naar bv het weekend. Het is maar voor een bepaalde periode natuurlijk. Uiteindelijk ben ik overstag gegaan, en hebben we afgesproken voor een pupje te gaan.

Vrijdagavond ziet Moos op marktplaats te snuffelen, en vraagt wat ik van een advertentie vind. De advertentie was er gistermiddag opgezet. En die is op ons lijf geschreven! De mensen hebben een labradoodle, en willen er graag 1 bij, en hebben hun eigen hondje laten dekken. De overige hondjes worden verkocht. Het is dus hun eerste en enigste nestje! Ze wonen hier niet gek vandaan op een boerderij, het hondje is maandag as uitgerekend, en met vakanties mogen de hondjes daar ook weer naartoe om te logeren! Ze hanteerden wel een strenge selectie-procedure, de hondjes werden niet "zomaar" aan iedereen verkocht. Moeder is een medium, en vader is een standaard-maat. We waren direct verkocht. Ik heb mijn vader gemaild, of hij eens naar de advertentie wilde kijken, wat hij ervan vond. Mijn vader heeft vroeger honden gefokt, en heeft honden afgericht voor politie-hond. Hij weet hoe het er in de "hondenwereld" aan toe kan gaan. Ook hij was enthousiast!

Na goed en veel overleg, hebben we besloten ons aan te melden voor een pupje! Het hele pakket was zo aantrekkelijk! We hebben gisteravond gemaild, en vanmorgen hadden we antwoord. De mensen wilden alles van ons weten wat betreft woon/werksituatie. Ik heb een heel verhaal geschreven, ook dat we de hond uit willen laten door de uitlaatservice. Vol spanning klopten onze harten vandaag, we liepen allebei bloednerveus in de rondte, en hadden vanmorgen al een lijstje hondennamen zitten verzinnen....

Vanmiddag kwam het verlossende antwoord: we zijn door de selectie heen, en staan bij de eerste 4 op de wachtlijst!!!

Er is nog steeds niets definitief, dat horen we volgende week. Hun hondje zou wel minimaal 5 pupjes moeten krijgen dus....maar als dat gebeurt hebben we dus beschuit met muisjes volgende week, roze of blauw, we weten het niet!!! 't Is allebei goed!!! Als het maar gezond is hahaha!

Oooooh we kunnen het bijna niet geloven!!!!!!!!

                                                         

17 opmerkingen:

  1. Grotere rassen hebben meestal grotere nestje dus de kans is aanwezig dat de moeder minstens 5 puppies krijgt binnenkort.
    Spannend dat afwachten hè? Hopelijk krijg je komende week bericht dat het nestje geboren is.
    Ik weet wel het een en ander van honden en pups na ruim 30 jaar ervaring in de kynologie. Je mag me altijd mailen als je wilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker spannend! Heel goed om te weten, dank voor je aanbod!

      Verwijderen
  2. Enorm leuk! wel een opgave, maar een leuke uitdaging. Honden kosten wel wat geld, maar je krijgt er zoveel voor terug, onvoorwaardelijke liefde ;-) Ik hoop dat het wat wordt, we horen het vast wel op je blog.

    Groeten,

    http://vrekkenvoordetoekomst.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zodra ik iets weet laat ik het uiteraard weten!
      We wilden het al (veel) langer, maar ivm de schuld wilden en konden we het niet eerder doen, dus we zijn superblij dat het nu wel kan!

      Verwijderen
  3. Ow...spannend!! Een labradoodle vind ik ook zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het zijn echt droppies, zowel het karakter als hun uiterlijk!

      Verwijderen
  4. Persoonlijk zou ik nooit een hond via marktplaats kopen maar via een aangesloten fokker. Op marktplaats kunnen ze van alles vertellen.
    Ik zou ook even wachten en een lekkere buffer sparen. Jullie zijn net schuldenvrij. Wat als de pup (die ook al niet gratis is) ziek wordt en je kosten moet maken.
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De pup kunnen we heel goed betalen, en we willen een zorgverzekering voor de hond afsluiten. Hadden we ook gedaan als het bij een aangesloten fokker vandaan zou komen.
      Aan de hand van de advertenties kun je toch al grotendeels het kaf van het koren scheiden vind ik.
      De buffer staat hierdoor zeker niet op 0, dus dat gaat helemaal goed komen! Anders waren we er niet aan begonnen. Ondanks de hond kunnen we evengoed de 500 euro sparen op de buffer, zoals gepland. Dank voor je reactie!

      Verwijderen
    2. Inderdaad nooit via marktplaats een hond kopen. Maar via een erkende fokker aangesloten bij de rasvereniging. Hebben beide honden een stamboom, en zijn de eventueel verplichte gezondheids/erfelijkheids onderzoeken gedaan? Wordt het nestje aangemeld bij de raad van beheer?
      Natuurlijk kan het goed gaan, en deze mensen echt maar 1 nestje fokken, en met alle beste bedoelingen. Maar je weet het nooit op marktplaats. De advertentie kan nog zo mooi zijn, en de mensen nog zo'n goed verhaal hebben. Ben je al bij die mensen thuis geweest om de teef en thuissituatie te bekijken?
      Ik gun jullie de beste/liefste/leukste/gezondste pup die er is. Maar eigenlijk vind ik dat dieren niet op marktplaats horen... En door hier dieren te kopen wordt het alleen maar in stand gehouden.
      Immy

      Verwijderen
  5. Leuk als alles goed komt, maar het komt ook nogal impulsief over, de hond mag niet de dupe worden hiervan, sorry.
    Ook een oudere hond kan je heel goed opvoeden en naar eigen hand zetten, wat jullie daar ook mee mogen bedoelen. Consequentheid is het belangrijkste, we hebben "afdankertjes" van diverse leeftijden gehad en opgevoed tot fijne goed functionerende honden en dat was soms niet makkelijk en langdurig. Ook voor de hond zelf is het goed te weten waar hij/zij zich aan moet houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, wij lopen al heel lang met het idee voor een hond. Wij hebben 4 hondjes gehad, tegelijk, waarvan 1 als pupje en 3 oudere hondjes. Het is nu 10 jaar geleden dat we de laatste moeten hebben laten inslapen, impulsief is het dus zeker niet. Van mij had het ook een volwassen hond mogen zijn, maar Moos wilde toch graag een pupje, en je bent toch met z'n 2-en hé? Dank voor je reactie!

      Verwijderen
  6. Oh, wat spannend!!! Ik duim voor jullie hoor, het is zo gezellig in huis.Wij hebben zelf een straathondje uit Roemenie geadopteerd, ze zat in een asiel met 500 andere straathondjes, als voer alleen havermout met water.Ze kwam op Schiphol aan als een zielig hoopje, het is nu ruim een jaar later en is een superhondje geworden, ons prinsesje dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het verkrijgen van een geldige lening tegen slechts 2% rente is altijd een groot probleem geweest voor klanten met financiële behoeften. De kwestie van leningen en onderpand is iets waar klanten zich altijd zorgen over maken bij het zoeken naar krediet van een geldige geldschieter. Maar CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM maakte een verschil in de kredietsector. wij verstrekken leningen tegen een rentevoet van slechts 2% in het bereik van 5.000,00 euro tot 100.000.000,00 euro. Ons bedrijf heeft ook een persoon nodig die onze bedrijfsvertegenwoordiger in uw land kan zijn

    Onze leningdiensten omvatten: -
    * Investeerdersleningen .......
    * Schuldconsolidatie ......
    * Estate / Housing Establisment-leningen ........
    * Zakelijke leningen ......
    * Persoonlijke leningen ........
    * Internationale leningen ... .....
    * Vakantie / Vakantieleningen ............
    * Studiefinanciering. ... ....
    * Auto- of autoleningen
    * Kerstmis en Nieuwjaar leningen

    Onze leningen zijn 100% authentiek en gegarandeerd. Het enige wat u hoeft te doen is ons te laten weten wat u wilt, en wij zullen uw droom waarmaken. CROWN TRUST FINANCIAL LOAN FIRM zegt JA als uw banken NEE zegt. Tot slot financieren we een kleinschalig kredietkantoor, intermediairs, kleine financiële instellingen. We hebben onbeperkt kapitaal.
    De terugbetaling van de lening begint 1 (een) jaar nadat de lening is ontvangen en de aflossingsperiode loopt van 5 tot 50 jaar.

    VOOR ONMIDDELLIJKE REACTIE EN VERWERKING VAN UW LENINGTOEPASSING BINNEN TWEE WERKDAGEN,
    Neem vandaag nog rechtstreeks contact met ons op via: crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com

    Neem contact met ons op met de volgende informatie:

    Voor-en achternaam: ____________________________
    Het bedrag dat nodig is als een lening: ________________
    Leningduur: _________________________
    Het doel van de lening: ______________________
    Geboortedatum: ___________________________
    Geslacht: _______________________________
    Burgerlijke staat: __________________________
    Contact adres: _______________________
    Stad postcode: __________________________
    Land: _______________________________
    Beroep: ____________________________
    Mobiele telefoon: __________________________

    Stuur uw verzoek om een ​​onmiddellijk antwoord op:
    crowntrustfinancialloanfirm@gmail.com
    BEDANKT,
    Hoogachtend, JEFFREY FRANK

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben blij vandaag, bedankt Lapo Micro Finance voor het geven van een lening. Ik werd verschillende keren misleid toen ik probeerde een lening te krijgen totdat ik Lapo Micro Finance tegenkwam die me een lening ter waarde van $ 93.000 verstrekte om voor mijn zieke kind te zorgen. Als u vandaag een echte geldschieter nodig heeft, neem dan contact op met Lapo. E-mail contact: lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen