maandag 24 februari 2014

YESSSSS!!!

De auto van Moos is verkocht! Dit maakt een einde aan onze schuld! Zo zeg, toen wij aan dit avontuur begonnen hadden we nooit kunnen bedenken dat het allemaal zo snel zou gaan!

Ik voel me toch een beetje dubbel. De hele reden waarom de auto van Moos, zijn trots waar hij ontelbare uren in heeft gestoken vind ik nog steeds heel erg zuur voor hem.
Aan de andere kant brengt het ons nu net het laatste om over de eindstreep te gaan. Snappen jullie wat ik bedoel?

Vanmiddag toen ik het sms-je van Moos kreeg leek het net of mijn hoofd leeg liep. Alle spanningen vloeiden weg. Ik was op mijn werk, en was echt blij dat ik thuis was. Na een uitsmijter gegeten te hebben, ben ik als een blok in slaap gevallen, ben zo ontzettend moe....maar heel gelukkig!

Morgen dus snel naar de bank om het geld te storten. Bij thuiskomst stort ik dit gelijk door naar de lening. Als dan eind van de week het salaris van Moos binnen is, zal ik de leningverstrekker bellen wat het exacte bedrag is wat er nog open staat, dit ivm rente. Het openstaande bedrag zal ik dan in 1x overrmaken.

Gelukkig dat Moos wat extra uren uit heeft laten betalen, want het bedrag wat er dan extra bij moet is iets aan de hoge kant, dus we kunnen dan wel iets extra`s gebruiken. Maar dit (maart) is dan de laatste maand dat het echt aan de krappe kant is, dus dat heb ik er graag voor over!

En dan volgende maand het spaarvarken onder aan de pagina flink laten rennen hahaha!
Er zullen wel nieuwe potjes bij komen, zoals een potje voor kleding, en zakgeld. Dit hadden we beide niet, dus dat zou wel prettig zijn. Hoeft geen wereldbedrag te zijn, maar dat je af en toe zelf iets kunt kopen.

Nu weet ik eigenlijk niet wat een reëel bedrag is, zowel voor kleding als voor zakgeld, mag ik jullie vragen hoe jullie dat doen?

18 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd hoor, echt super!
    Ik heb geen idee wat reëel is, ligt maar net aan wat je zelf wil.
    Wij hebben per maand ieder 10 euro voor kleding en schoenen. Zakgeld hebben we ieder ook 10 euro per maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie. We gaan dat volgende maand maar eens rustig bekijken...

      Verwijderen
  2. Geweldig nieuws, dat hebben jullie snel gedaan!
    Zakgeld heb ik eigenlijk niet en aan kleding geef ik ook niet echt veel uit. Als ik echt iets nodig heb dan koop ik het, maar vogel wel uit hoe ik er voor een aanvaardbare prijs aan kan komen.
    Misschien zou je met een laag bedrag kunnen beginnen zowel voor zakgeld als voor kleding. Als je daar niet mee uitkomt kun je later altijd nog kunnen kijken of je budget het toelaat om het wat op te hogen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat doe ik toch wel hoor! Ben niet voor nix een hollandse consumindermuts! Ga niet zomaar iets kopen!
      Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  3. Wat enorm knap! Ruim €10.000 in 5 maanden tijd aflossen.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Stiekem zijn we ook wel een beetje trots hoor!

      Verwijderen
  4. Ik heb 20 p/m en man 25 (die koopt onderweg nog weleens iets lekkers bij de pomp en dat mag) Maar dit is zo, omdat we het kunnen missen. We betalen daar onze eigen hobby's van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wij gaan daar ook onze hobby`s van betalen. We gaan er eens rustig voor zitten. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  5. Wij hebben elk 25 euro per maand zakgeld. Voor kleding doe ik 100 euro per maand op een reserverekening. Dit voor ons samen. Het ene jaar gaat het op omdat er bv. schoenen en jassen gekocht moeten worden, maar zo gemiddeld is dit een prima bedrag voor ons. Hoop dat je hier wat aan hebt. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat scheelt natuurlijk ook, die koop je niet ieder jaar...we gaan er eens rustig voor zitten volgende maand. Bedankt voor je reactie!

      Verwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd met jullie overwinning. Vergeet je niet om je DK ook op te heffen? Anders blijft deze nl. nog 9 maanden open staan en duurt het 9 maanden meer voordat je uit BKR gehaald wordt.
    Wij hebben 600 euro elk per jaar voor de kleding. Zakgeld hebben wij niet meer. Heb ik één jaar gedaan en dan koop je om te kopen.
    Als ik iets nodig heb haal ik het en daar heb ik geen zakgeld voor nodig.
    Succes met het uitzoeken welke potjes je wilt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel erg bedankt! Is weer een supertip van je, die we zeker weer op gaan volgen! Ook dit wisten we niet, dus we zijn heel blij met jouw wijsheid en tips ;-))

      Verwijderen
  8. Gefeliciteerd! Wat zal dat lekker voelen!
    Wij hebben normaal ongeveer € 20,- zakgeld per maand, en ook € 20,- kleedgeld per persoon per maand.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit voelt zeker goed! Zeker 10 kilo lichter, jammer dat je het alleen niet ziet ;-)

      Verwijderen
  9. van harte gefeliciteerd !!!!
    en nu lekker sparen ;-))

    groet,
    Jessica

    BeantwoordenVerwijderen