zondag 9 februari 2014

Opruimwoede op zondag...

Nou dit was een productief zondagje!

Vanmorgen eerst alle was gestreken en gevouwen, daarna heb ik mijn parfumkastje geschilderd. Het is wel een leuk ding, het is een oude eiken klok-kast, de klok is er uit. Leuk bewerkt, en met een deurtje. Moos heeft daar jaren gelden toen ik het via mp had gekocht, 2 plexiglas plankjes in gemaakt. Daar staan dus mijn parfumflesjes in. Leuk tekstje "perfume" bovenaan. Alleen....ik had em toen roze geschilderd....dat was echt in een vlaag van verstandsverbijstering, roze past helemaal niet in onze slaapkamer! Maar goed, hij was dus roze. En nu wordt ie mooi fris wit. Wij gebruiken voor binnen RAL 9010. Is niet spierwit, net het scherpe eraf. Mooie kleur! De verf had ik nog, een extra tekstje ook dus ik kon m'n gang gaan!

Daarna ben ik naar boven gegaan. Ons huis heeft 2 slaapkamers, 1 grote en 1 kleine. De grote is onze slaapkamer, en de kleine kamer is gevuld met de kledingkast van Moos, een (verbouwde) eettafel als bureau (we hebben beide een computer...) en een kast voor de badkamervoorraad en de administratie. Ik kan in mijn badkamer geen kast kwijt namelijk. Aan weerskanten van het bureau hangen plankjes aan de muur, en hangt een medicijnkastje en er stond ook nog een rieten ladekastje. Je snapt em al, overal troep en losse dingen, kasten die uitpuilen en dat soort ellende.

Alles is nu uitgezocht, tot aan de administratie aan toe! 3 Volle vuilniszakken kwamen eruit! Maar we kunnen weer fatsoenlijk onze spulletjes kwijt gelukkig! Plankjes zijn afgestoft, je ziet tenminste weer plankjes!

Ik had mijn (lege) kaartendoos ook weer gevonden. Ooit bij action gekocht, kaarten zijn inmiddels op maar ik heb van de week een paar kaarten gehaald bij de boekenvoordeel. Als ik een keer bij de action ben kijk ik daar ook en dan hebben we weer een voorraadje liggen voor weinig! Vorig jaar stuurde ik kaarten via greetz, (what was I thinking????) maar dat is me echt te duur!

Het kpn-kastje zit inmiddels ook in een uitschakel-stekker, zal mij allemaal benieuwen met de standen volgende week!

Gisteren heb ik een grote pan snert gemaakt, 3 bakken voor 2 personen in de vriezer, en de rest eten we vanavond. Als ie een dag staat is ie toch lekkerder vind ik!

Al met al een geslaagd weekend! Nu even de soep zachtjes opzetten en de kachel aanmaken! Eet smakelijk straks en een fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten