woensdag 8 januari 2014

Winter in aantocht...en lege wc-rolletjes (??)

Warrige titel voor een blog! De winter is in aantocht! Bleeehh daar zit ik eerlijk gezegd niet op te wachten...tuurlijk het is een prachtig gezicht...maar er zijn ook zoveel nadelen, zoals de gasrekening, glibberen op straat en de weg, treinen die vertraagd zijn of gewoon helemaal niet komen, je helemaal dik in moeten pakken als je de deur uit wilt....van mij mag het wegblijven, kreeg net een beetje het voorjaar in m'n bol met die temperaturen! Struikjes die al iets uitlopen, bolletjes die heel voorzichtig boven de grond komen kijken....

Nou ja, voor de liefhebbers van schaatsen, elfstedentochten enz. ben ik wel blij hoor, dat dan weer wel!
En ach, het komt toch wel, of we willen of niet! Gelukkig kunnen we het weer niet sturen, anders was daar wel weer ruzie en oorlog om! Laten we maar genieten van alle seizoenen en weersomstandigheden!

Vogelvoer heb ik nog wel liggen, ik las trouwens laatst een leuke tip: lege wc-rolletjes insmeren met pindakaas, even door het losse vogelvoer rollen en ophangen!
Ik heb inmiddels aardig wat lege rolletjes liggen, maar heb me er nog niet de tijd voor gegund om het te doen. Eind deze week maar even doen, als het dan kouder wordt hebben ze er iets aan.

Er staat nu ook een "vogelvoederpaal" in het gat waar normaal de droogmolen in staat, daar hangen wat vetbolletjes aan (van de a.ction). Maar door het zachte weer zijn ze er nog niet echt druk mee.
Oud brood hebben we nooit, ik haal altijd gepast brood uit de vriezer. Jaaa ik leer het nog wel eens!

Verleden jaar zat er steeds een specht aan de pindakaas! Errug mooie vogel om te zien!

En jullie? Doen jullie iets voor de vogeltjes?

2 opmerkingen:

  1. bij mij op het werk word er redelijk veel brood weggegooid, ik werk in de schoonmaak en maak dus de prullenbakken leeg, vind ik daar weggegooid brood in dan neem ik dat mee voor de vogeltjes en ik hang vetbollen en pindaslingers op , die hang ik voor het raam , dan heb ik maar ook onze poes daar plezier van want we kijken allebei graag naar de snoepende vogeltjes, dus ik blij, poes blij en de vogeltjes blij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed van je! Iedereen blij met weinig tot geen kosten, daar wordt je weer extra blij van toch?

    BeantwoordenVerwijderen