dinsdag 21 januari 2014

Auto verkocht!

Gisteravond hebben we de deal rond gemaakt omtrent de verkoop van mijn auto. Zaterdag gaat hij weg....snik. Ik ben best gehecht aan mijn autootje...slik...Ik zal em missen...

Oké nu genoeg gemiept, we hebben bewust deze keus gemaakt, en we weten ook waarom. En het goede nieuws is...tromgeroffel....we kunnen dan zo'n 2000 euro wegstorten naar de lening!!! Ja, je leest het goed: TWEEDUIZEND EURO!!JIEEEHAAAAAH!
Hier wordt ik dan wel zó ontzettend blij van!!! Het exacte bedrag weet ik natuurlijk nog niet, want er moet ook een andere auto komen. We hebben er 2 op het oog. We hebben een bedrag in ons hoofd wat die dan mag gaan kosten maar helemaal exact weet je het natuurlijk nooit, maar 2000 euro moet lukken!

Zaterdagmiddag gaat Moos met mijn vader op jacht naar een andere auto, ze staan gelukkig vlak bij elkaar. En dan wilt Moos hem maandag ophalen.

Toen we aan dit consuminder-avontuur begonnen hadden we niet kunnen dromen dat het zo snel en zo goed zou gaan. We hadden ingecalculeerd dat we er zeker tot eind 2015 aan vast zouden zitten, en met de vooruitzichten nu zijn we er dit jaar vanaf!!! De belasting-teruggave gaat er ook heen. Dat was verleden jaar 1980 euro. Het gaat helemaal goed komen!!

Even iets heel anders maar ook zeker heel belangrijk.
Ik zou degenen die een berichtje achter laten bij mijn blogjes ontzettend willen bedanken. Het geeft kracht en moeite om door te gaan, en nog meer te verzinnen. En te lezen dat er zo met je mee geleefd wordt maakt het leven wat draaglijker. Het geeft ons het gevoel dat we er niet alleen voor staan. Dus lieve mensen:

                                         


Een fijne dag gewenst!!!

12 opmerkingen:

  1. Wat een goed nieuws weer! Jullie gaan in een sneltreinvaart en zijn straks snel van de schuld af, fijn zeg! En dan ben je zo gewend aan op je uitgaven letten dat je geld overhoudt en binnen no time je slaapkamer kan aanpakken etc.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dit is in korte tijd een sport geworden, en het bevalt ons supergoed! We zullen ook nooit meer in het "consumeerderen" terug vallen!

      Verwijderen
  2. Ik volgde je nog niet zo lang, maar nu ik dit bericht lees en jij ook druk aan 't aflossen bent, ga ik je zeker volgen! Het zijn leuke blogs om te lezen die je schrijft. Enthousiast en plezierig! Ga zo door!

    Groet,

    Snipje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Jij staat ook bij mijn blogs, superleuk dat we "samen" de strijd aangegaan zijn! Het gaat ons lukken, ik weet het zeker!

      Verwijderen
    2. Een bericht voor Snipje:
      ik vind het heel jammer dat ik niet ananiem bij je blog kan reageren. Had je graag een hart onder de riem willen steken.

      WG

      Verwijderen
  3. Woow super zeg!
    Heerlijk gevoel zal dat zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa dit gevoel is gewoon niet te omschrijven kan ik je zeggen! Nu de auto van Moos nog! Ik hoop dat daar ook snel een nieuw baasje voor komt!

      Verwijderen
  4. Gewoon GOED BEZIG !!!
    *respect meis*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Bloem! Door dit soort reacties blijven we op de goede weg!

      Verwijderen
  5. Wat goed dat jullie je verantwoordelijkheid nemen! Goed bezig!
    Ga je wel de schuldenmeter onderaan de pagina bijwerken? Ik denk dat er ondertussen wel wat aan verandert is, toch? En het is toch fijn om die kar een eind vooruit te trekken.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je WG! Ik kan de schuldenmeter niet exact veranderen, omdat ik de afgeschreven rente niet weet. Zodra ons nieuwe maandoverzicht binnen is pas ik de meter aan.

      Verwijderen
  6. Hallo, een goede beslissing gemaakt. Auto rijden is een van de duurste dingen die er bestaan!

    BeantwoordenVerwijderen