zaterdag 11 januari 2014

Ons verbruik deze week...

Wij hebben nog nooit meterstanden bij gehouden, maar op jullie blogjes kwam ik het wel vaak tegen. Omdat ik geen half werk wil leveren besloot ik met ingang van dit jaar ook iedere week de standen te noteren.

Ons verbruik deze week:

Gas       22

Stroom  66

Water      2.

Nu moet ik me er nog verder in verdiepen wat "normaal" is, of wat wij gemiddeld zouden moeten verbruiken, maar wat vinden jullie?

Ik moet er wel bij vermelden dat ik de hele week thuis geweest ben, en dus meer de pc en tv heb aan gehad.

4 opmerkingen:

  1. Hoeveel je verbruikt is ook afhankelijk van de samenstelling van je huishouden en wat voor huis je hebt (gas verbruik is afhankelijk van ketel, grootte woning, isolatie enz.)

    Wij verbruiken met twee personen per week ongeveer:
    Water 0.6-1.2 m3
    Stroom 25 - 37 kWh (als we allebei hele dag thuis zijn, klussen, computeren, wassen enz. is het 37)
    Gas 100 m3 (belachelijk groot en oud huis)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is ook zo...wij hebben een 2 onder 1 kapwoning, redelijk geïsoleerd, en zijn met 2 personen. Volgens het bibud zaten we onder het gemiddelde, maar als ik jouw verbruik zie toch nog wat te hoog met stroom en water! Eens kijken waar we dat kunnen verbeteren...

      Verwijderen
  2. Hoeveel je verbruikt is niet enkel afhankelijk van de samenstelling van het huishouden en van het type huis maar ook van de levenswijze. Wie zijn huis verwarmt tot 21° zal automatisch een hoger verbruik hebben of wie de thermostaat altijd op 17° staan heeft. Verder hangt het verbruik ook af van het aantal toestellen die je in huis hebt en gebruikt. Ik bak elke week brood en indien ik niet zou bakken en brood kopen, zou mijn verbruik ene pak lager liggen. Vergelijken is moeilijk aangezien geen enkele situatie hetzelfde is..... Als je dan toch een vergelijking wil maken : wij zijn met 2 personen, ik ben altijd thuis, gemiddeld elektricteitsverbruik per week tussen 55 en 65 kwh (afhankelijk van het aantal wasmachines, brood gebakken of niet), gemiddeld gasverbruik van de laatste weken ongeveer 18 kub m, waterverbruik per week 1/2 kub

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je hebt helemaal gelijk, het heeft ook geen nut het verbruik te vergelijken, wel om ons eigen verbruik te reduceren! Bedankt voor de tip!

      Verwijderen