dinsdag 7 januari 2014

De boodschappen en het weekmenu

Zo, de eerste boodschappen van het nieuwe jaar zijn in huis. En wat staat er op het menu deze week?

Dinsdag     : stoofvlees met groente en rijst

Woensdag:  restant stoofvlees met gekookte aardappels

Donderdag: eet ik alleen, macaroni uit de vriezer

Vrijdag:       gekookte aardappels, groente (vriezer) en vlees (vriezer)

Zaterdag:    afgebakken pistolet met eigengemaakte eiersalade en ham-preisalade naar recept van Ilse, van                     de blog "uit mijn keukentje"

Zondag:     maaltijdpakket zoetzure noodles van c1000

Maandag:  gekookte aardappels, groente en vis of vlees


Wat was ik tot nu toe kwijt aan boodschappen? € 55,47. Netjes toch? Daar zit ook mijn shag bij in, en een kadootje voor de buurvrouw, die is zaterdag jarig.

Kan er toch weer bijna 25 euro in het potje "voor je weet maar nooit".

Nu ik een stuk bewuster boodschappen doe, en bewuster probeer te koken, en niet alles kant en klaar te kopen, scheelt dat toch een hoop! Ik heb natuurlijk nog wel wat dingetjes in de voorraad staan, zoals 2 maaltijdpakketten, die ga ik toch eerst opmaken in plaats van weggooien...

Salades vond ik van johma erg lekker, maar ik denk dat zaterdag de eigengemaakte salades veel lekkerder zullen zijn, zonder fratsen!

En hoe gaat het met jullie boodschappen-budget?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een boodschappenbudget van 375. Vorig jaar 350 maar dat lukte niet meer. Twee volwassenen en twee kids 14 en 12 die je eigenlijk als volwassenen met eten kunt tellen.
    Eerst deed ik ook per week de potjes vullen van de boodschappen, maar omdat ik vaker aan het begin van de maand iets meer voorraad haal, kwam ik dan niet uit. Per maand klopt het eindbedrag toch. En het gaat al heel erg lang goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dat doe je zeker goed! Ik hoop dat ik in de loop van de tijd ook wat naar beneden kan, gaat vast wel lukken! En wat ik overhoud gaat in een potje, handig als de voorraad aangevuld moet worden!

      Verwijderen