dinsdag 19 januari 2016

Waardebepaling is binnen!

Gisteren is de makelaar geweest voor een gratis waardebepaling van ons huis. En het viel ons gelukkig mee! Er blijft wel een restschuld, maar niet zo groot als we dachten!

Volgende week hebben we een afspraak met de bank om te kijken wat er mogelijk is met een nieuwe hypotheek en de restschuld van dit huis. Aangezien de nieuwe hypotheek een heel stuk lager zou zijn dan de hypotheek die we nu hebben, en daarbij de lage rente, voorzien we daar geen problemen.

Maar goed, het is fijn om dat volgende week zeker te weten en het zwart op wit te hebben!

Met dit goede nieuws op zak maakt het me nog fanatieker om te sparen en te consuminderen, om dat varken nog sneller vol te proppen :-))

Want ons huis zou dan sneller in de verkoop kunnen dan gepland!

Dus heb ik net alweer, met de nieuwe financiële maand die voor ons vrijdag begint, zitten rekenen en schrappen. De nieuwe energieleverancier schrijft eenmalig het oorspronkelijke geschatte maandbedrag af, wat dus een stuk lager is dan wat ik had berekend. Daarbij heb ik het maandbedrag naar onze kledingpotjes iets lager gezet, het haardhout iets lager gezet (want we gaan voor dit huis geen hout meer bestellen natuurlijk...) met uitkomst dat er komende maand € 600,=  naar het varken kan ipv € 400,=. Toch lekker zeg ik dan!







4 opmerkingen:

  1. Goed nieuws! Ik hoop voor jullie dat de woning snel de verkoop in kan en ook oplevert wat jullie verwachten/graag willen hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou fijn zijn, als de restschuld kleiner is dan waarvan jullie zijn uit zijn gegaan. En het is een stimulans om zo lekker door te gaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een fijn bericht. En nu maar flink sparen zodat de verkoop sneller dichterbij komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed nieuws! Echt super fijn voor jullie

    BeantwoordenVerwijderen