donderdag 28 januari 2016

Ons weekbudget...

Ik heb mijn weekbudget dus weer drastisch naar beneden bij gesteld, ik heb nu 80 euro te besteden. Daar doe ik alles van, eten, drinken (Moos drinkt graag een biertje...van de aldi hé??) en ik rook (maak wel zelf sigaretten, en ben al aardig geminderd, maar stoppen lukt nog niet hoor!) dus ik zijn geheel vind ik het niet verkeerd!

En ik moet zeggen, het gaat weer prima! Ik had zelfs de laatste weken ruim over.

Ik kon de trimster van Bobby ervan betalen, en de kosten voor medicijnen die ik niet vergoed kreeg, en ik moest een klein deel bijbetalen bij het kruidvat, ik heb 2 vvv-bonnen van 25 euro gekregen als kerstpakket, en verleden week hebben we de eerste bon besteed aan een flinke voorraad deodorant, want 1 + 1 gratis, een aardige voorraad toiletpapier (ook in de aanbieding), toiletblokjes (eigen merk natuurlijk!), en een nieuw scheersysteem voor Moos.

Over dat scheersysteem: hij had het van de aldi, beviel perfect, had nog heel veel mesjes in de voorraad, maar de houder ging kapot. Balen want inmiddels hadden ze het systeem weer veranderd waardoor de mesjes niet meer zouden passen!
Toen we in het kruidvat liepen heeft hij het eigen merk eens goed bekeken en volgens hem moest dat hetzelfde zijn als wat hij had. En inderdaad! De mesjes die hij nog had van de aldi passen dus inde houder van kruidvat!
Mooi! Scheelt weer!

Ik heb dus nog 1 bon over, die bewaar ik voor als de voorraad weer aangevuld moet worden!

Verder pluis ik de folders uit, ga ik voor de aanbiedingen, groente van het seizoen, kook extra voor porties die de vriezer in kunnen, en eten daar ook weer wekelijks uit. Verder ben ik de voorraad in de kasten aan het opmaken.

Het gaat dus allemaal prima, we hebben niet het idee dat we iets missen!

En jullie? Komen jullie uit met je weekbudget??



12 opmerkingen:

  1. Ik pin iedere 100 euro. Hiervan betaal ik alles: wekelijkse boodschappen, kapper, pedicure, zakgeld en kadootjes. De ene week hou ik over, de andere week kom ik tekort. Maar neem ik het gemiddelde, dan kan ik het er goed mee doen. Yasr

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben niet echt een weekbudget, want ik heb dan echt de neiging om het "op" te maken. We houden nu al 1,5 jaar een kasboek bij en dat geeft heel veel inzicht in onze uitgaven, ik vind het ideaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meestal wel. Ik heb per week €20 en gebruik nu deze maand even de €70 die ik met een Marktplaatsverkoop verdiend heb. Zo kan ik mijn betaalrekening een beetje ontlasten en eventueel wat meer sparen. Ik denk dat ik nu nog ongeveer €60 daarvan over heb en daarmee moet ik dan nog tot ongeveer eind februari.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn budget is ook € 20 per week, € 90 per maand. Tot november vorig jaar gebruikte ik € 135 per maand en nu hou ik van die 90 nog over, zo grappig. Het is niet echt noodzakelijk maar miste de sport van het consuminderen een beetje, als de rest al een tweede natuur is geworden. Ik eet nog steeds zo lekker en gezond als altijd dus vraag me af wat ik vorig jaar dan steeds kocht. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Ja dat vraag ik me ook wel eens af :-)
      Heel netjes hoe je het nu doet!

      Verwijderen
  5. Wij zijn met zijn vieren en de kids moet ik inmiddels tellen als grote. Ik heb 100 euro per week voor de boodschappen. Ook heb ik tankgeld per maand, de kapper apart, en een uitjespot. In deze tijd van carnaval is deze pot veel te weinig en boek ik over van de spaar. Normaal gesproken probeer ik hiermee uit te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tankgeld haal ik ook per maand, kapper doe ik van wat ik over heb van mijn weekbudget.
      Ik geloof graag dat je met carnaval tekort komt!

      Verwijderen
  6. Wij hebben 90 euro in de week als gezin. 2 volwassene en 2 kinderen, ik eet gluten vrij, de kinderen ook melk vrij het vlees is allemaal biologisch. Het is te doen maar wel met flink puzzelen.

    BeantwoordenVerwijderen