woensdag 27 januari 2016

Spaarvarken bij gewerkt, en akkoord van de bank, en de makelaar!

Zo, het tabblad "Spaarvarken" is weer bij gewerkt! Het salaris van Moos is gisteren gestort en dus kon het mooie bedrag van €900,= met gierende banden gestort worden! Vanmorgen zag ik dat het al was bij geschreven! Mooi!!!

Gisteren hebben we een gesprek gehad bij de bank over de restschuld mee nemen naar een nieuwe hypotheek, en gelukkig is het allemaal geen enkel probleem!
We moeten alleen wel eerst ons eigen huis hebben verkocht voordat we een ander huis kopen. Lijkt me logisch.

Vrijdagochtend gaan we een bezichtiging doen bij het huisje wat we op het oog hebben, en vrijdagmiddag komt dezelfde makelaar als waar het huisje te koop staat, bij ons omtrent de verkoop van ons huis.

De makelaar (huizenlinq) rekent een totaalbedrag van € 985,= en het enige wat je zelf moet doen is de bezichtigingen. Voor de rest regelen hun alles. Hun worden ook gebeld voor een bezichtiging, ze maken de foto's, de tekst, voeren de onderhandelingen, alles is geregeld.  Ons huis komt ook op funda, jaap en weet ik wat nog meer. Wij vonden het een mooi bedrag in vergelijk met het bedrag wat de lokale makelaar rekent, dan zouden we zo'n €4000,= kwijt zijn!

Theoretisch zou ons huis dus volgende week al te koop kunnen staan! Spannend!!!

10 opmerkingen:

  1. Spannend zeg, ik wens jullie een voorspoedige verkoop toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk gaat het lukken. En wat een mooi bedrag heb je kunnen sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend en leuk! 985 euro aan makelaarskosten is een meer dan prima bedrag, goed gedaan! Zelf de bezichtiging(en) doen vond ik heel leuk. Succes en veel plezier vrijdag tijdens de bezichtiging van misschien wel je nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En fijn om te lezen dat het jou zo goed bevallen is om de bezichtigingen zelf te doen!

      Verwijderen
  4. Oh wat spannend..... zowel de bezichtiging van je mogelijke nieuwe huis als het in de verkoop gaan van je eigen huis. En 985 euro, daar hoop ik straks bij de verkoop van ons huis het ook mee te kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker spannend! En deze makelaar rekent dus dit bedrag als je de bezichtigingen zelf doet! Ze zitten door heel nederland dus dat moet zeker ook voor jullie kunnen!

      Verwijderen
  5. Dat is heel mooie prijs. Ik betaalde hetzelfde maar moest nog veel zelf doen. Maar dat is al 3 jaar geleden en toen was het nog beetje nieuw op die manier, nu is er meer concurentie denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen