vrijdag 4 juli 2014

Ditjes en Datjes...

Het is alweer een aardige tijd geleden sinds mijn laatste blogje, dus het werd wel weer eens tijd!

De dagen vliegen ook om, en met onze kleine vent ( we noemen hem tegenwoordig suarez...) is er in huis aardig wat werk bij gekomen. Geeft nix hoor, maar het moet wel allemaal gedaan worden! Voorheen stofzuigden we 1 x per week, nu dagelijks, zeker als het gras weer gemaaid is ;-))
Dweilen doen we nu om de dag,voorheen ook 1 x per week. De wasmand is véél sneller vol dan voorheen, dus er wordt vaker gewassen dan 1x per week! En de daarbij horende strijk gaat ook sneller....

Ons hoor je niet klagen hoor, de liefde, gezelligheid en lol die we ervoor terug krijgen is onbetaalbaar!!!

Woensdagavond was Bobby met Moos op cursus, dat zijn lekkere avondjes, heb ik even mijn handen vrij.
Zo heb ik de doperwtjes geoogst, het was wel 1 portie voor ons tweetjes!
En alvast 1 portie sperziebonen, die liggen in de vriezer. Met een beetje mazzel kan ik volgende week nog een portie oogsten. Nu staan er nog tomaten en komkommers.

Of ik het volgend jaar weer zou doen? Nee, ik denk het niet. We hebben nu zo'n ander leven, daar gaat me dan te veel tijd in zitten. Mijn energie is door mijn auto-immuunziekte ook niet oneindig helaas...

We hebben wat stalen binnen gekregen van een pvc-kliklaminaat-vloer, en ik moet zeggen het ziet er prima uit! Volgende week gaan we naar kennissen die zo'n vloer hebben liggen, kunnen we mooi kijken hoe Bobby erop loopt! Het is toch een dure vloer, en ik wil wel zeker weten dat het een goede vloer is voor Bobby!
Heeft 1 van jullie ervaring met zo'n vloer???

Bobby is nu 3 ochtendjes alleen, en dat gaat prima gelukkig! Moos moet alleen nog aan zijn nieuwe rooster wennen, ik hoop dat dat snel lukt!
Hij is wel ontzettend blij met z'n scooter! Dat is dus een goede aankoop geweest gelukkig!

Ik heb het spaarbedrag wat naar de potjes gaat iets verhoogd, en nu ook een potje "openhaardhout" gemaakt. Dat is toch ook wel een behoorlijke uitgave als we ons houthok weer gevuld willen hebben!
En ik heb de kledingpotjes iets verhoogd, we hebben allebei, zeker voor de winter, aardig wat nodig. Zoals fijn schoeisel om in het bos te lopen, een goede jas (water- en winddicht), dus dat zal best iets gaan kosten!En spijkerbroeken, die zijn bij ons allebei ook niet veel meer.
Wat we dan tot die tijd in het potje hebben zitten scheelt toch weer!

Het boodschappenbudget gaat weer prima, er kunnen weer wat euro's in mijn "je-weet-maar-nooit" potje, lekker!

Over een aantal weken wordt onze c1000 een jumbo, dat vind ik best wel jammer! Nou ja, de spaarzegels van jumbo vind ik dan wel weer leuk!

Vandaag heb ik de benedenverdieping schoon gemaakt, 5 wassen gedraaid, het bed verschoond, de ramen binnen en buiten gelapt en de bank schoon gemaakt met ammonia. Ik vind het mooi geweest voor vandaag, ga nu lekker wat drinken en uitblazen!

Zondag komen mijn ouders weer een bakkie doen, gezellig! Morgen is Moos thuis, kan ik lekker even het centrum over voor wat losse dingetjes.

Iedereen een fijn weekend gewenst!

3 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie en Bobby.
    Ik wens jullie ook een heel fijn weekend toe :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waarom een nieuwe vloer voor bobby? Is de vloer al af? Of is het puur omdat bobby uit glijd? Onze hond had last van de laminaat vloer dat ze pup was, maar eenmaal daar aangewend is ze niet meer uit de bocht gevlogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch een leuk, gezellig, postief blog!
    Haha, lachen om Bobby Suarez. Ja, die kleine puppentandjes, oef.
    Groetjes!
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen