donderdag 12 november 2015

Aflossen is hot lijkt wel!

In blogland zijn er heel veel aan het extra aflossen, maar verder had ik nooit iemand echt gesproken die daar ook mee bezig was. Tot gisteren,toen sprak ik een collega, en we waren lekker aan het beppen over van alles en nog wat.

Zijn tv was stuk, hij had net een nieuwe besteld. Daarvoor was ook al het nodige kapot gegaan en vervangen, dus hij hoopte dat dit het laatste was voor dit jaar.

Het werd weer tijd om te sparen, zei hij. Helemaal mee eens natuurlijk, daar zijn wij ook weer druk mee bezig. Ik zei er wel bij dat ik van de spaarrente echt niet vrolijk werd!

Daarop vertelde hij dat hij, net als wij, ook een bedrag van € 150,= extra aflost op zijn huis.
En dat nog enkele van zijn collega's dat doen! Goh, toevallig! Wij dus ook! Geen € 150,=  maar          € 100,=, maar evengoed vond ik het leuk om te horen dat wij niet de enige zijn die relatief lage bedragen aflossen!

Daar over gesproken: we hebben weer een brief van de bank dat de tweede aflossing verwerkt is, wij gaan € 0,90 minder betalen per maand! JOEHOE!!!!! Mijn tabblad "extra aflossingen" is dan ook weer bij gewerkt!

Wat denken jullie eigenlijk van de spaarrente, gaat die ooit nog omhoog??? En zo ja, wanneer???




4 opmerkingen:

  1. Mijn tip is tel de 90 cent extra aflossing bij je volgende extra aflossing op. Je krijgt vanzelf een sneeuwbaleffect

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zijn we ook van plan! Die sneeuwbal kan me niet groot genoeg worden haha!

      Verwijderen
  2. Wat grappig zeg! En dat sneeuwbaleffect is inderdaad een goeie! Ik denk dat de spaarrente wel weer aantrekt, maar het zal wel een beetje hand in hand gaan met de hypotheekrente. Ik heb ze dan maar liever beiden lager geloof ik, heb toch nog geen fortuin aan spaargeld. Maar zodra ik boven die grens kom, heb ik natuurlijk liever wat meer spaarrente, want om er nu op in te leveren...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je ook weer gelijk in! Vandaar onze keus om ipv alles te sparen, ook iets af te lossen. Levert voor mijn gevoel ook iets meer op.

      Verwijderen