maandag 8 juni 2015

Vakanties...

Vakanties zijn heerlijk, lekker luieren in het zonnetje, lekker bij tanken, niets doen, boekje lezen....

Zo was het inderdaad voordat we Bobby hadden. Toen gingen we naar een warm eiland, en kwamen we (bij wijze van spreken dan...) 3 weken ons strandbedje niet af.

Sinds we Bobby hebben blijven we dus in Nederland. Niets mis mee hoor, Nederland is prachtig.
Maar echt vakantie?? Om heel eerlijk te zeggen niet. Alles gaat gewoon door, koken, schoon maken, bedden opmaken en ga zo maar door. En heel veel met het ventje erop uit, want ja, je betaalt een aardig bedrag voor een huisje, dan wil je daar als rasechte kaaskop zoveel mogelijk uit halen.

Toen ik doodmoe terug kwam van onze laatste vakantie in Makkinga liep ik daar een beetje over na te denken, en kwam eigenlijk tot de volgende conclusie:

We hebben een heerlijk huis, van alle gemakken voorzien,  we kunnen hier in de omgeving heel veel met Bobby weg (wat we normaliter ook doen hoor) dus waarom weg gaan? Ik heb een hoop werk aan de voorbereidingen, extra boodschappen, noem maar op...terwijl we ook heel graag thuis zijn en daar lekker ons eigen gang kunnen gaan?
Ik had eerlijk gezegd niet het gevoel dat ik lekker bij getankt had. Begrijp me niet verkeerd, we hebben het heerlijk gehad hoor, maar of het nou een must is??? Nee, dat niet!
Daarbij scheelt het ook een hoop centjes waar we iets mee kunnen doen waar we meer plezier aan beleven!

Ik heb het 's avonds met Moos besproken, en die was het er gelijk helemaal mee eens, en vond het een superplan! Op 1 voorwaarde: dat ik volgend jaar lekker alleen een weekje naar ons zonnige eiland ga, puur om echt even bij te tanken en niets te hoeven doen!!!! Hij past dan op Bobby, want die willen we geen van beiden in een pension doen, hoe goed het ook zal zijn!

Is ie lief of is ie lief????

 
In september gaan we wel nog een weekje naar Texel, dat hadden we al geboekt, maar voor volgend jaar dus lekker niets, alleen mijn weekje naar de zon!

12 opmerkingen:

  1. Dat is een fijn vooruitzicht zeg! Ik hoop dat je dan inderdaad lekker kan bijtanken. Heb je verder geen adresje waar bobby kan/ mag logeren/ vakantie vieren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, we zouden hem nergens kunnen onder brengen en eerlijk gezegd zouden we dat ook niet willen :-))

      Verwijderen
  2. Heerlijk vooruitzicht. Is er geen familielid waar Bobby naartoe kan? Ik heb mijn broer waar hij altijd terecht kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, hij kan nergens anders, en zoals ik hier boven al zei, we zouden hem ook nergens anders onder willen brengen:-))
      Nog heel erg bedankt voor de tip van de U-lead. We hebben hem inmiddels binnen en het werkt perfect!!!

      Verwijderen
    2. Dat is fijn om te horen. Ik gebruik hem ook dagelijks.

      Verwijderen
  3. Dat zou ik nooit doen, je kiest voor een hond dan kun je of: die meenemen of ergens anders onderbrengen. Wij hebben 3 kinderen en die gaan ook mee met vakantie. En omdat we allemaal iets meehelpen in het huisje, en makkelijker zijn met eten ben ik echt niet 'doodmoe' na de vakantie. Ik snap dat ook niet. Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien dat jij in de gelukkige omstandigheid verkeert dat jouw gezondheid niets te wensen over laat, in tegenstelling tot die van mij.
      En omdat we Bobby hebben zou ik niet 1 weekje voor mezelf mogen hebben?? Dat snap ik nou weer niet.

      Verwijderen
  4. Je hebt groot gelijk. Dit is voor mij de reden om met de kleine kinderen niet op vakantie tegaan. Ik heb dan geen rust omdat ik ze in de gaten moet houden ivm onbekend terrein. Thuis kan ik ze in de tuin laten waar we mooi buitenspeelgoed hebben en kan ik met een boekje gaan zitten. Veel relaxter voor mij. Over een jaar of 2 zien we dan wel weer. En ik moet zeggen dat dit mij uitstekend bevalt ook al snapt niemand in mijn omgeving dit, zelfs manlief stiekem niet. Heeft hij even pech gehad...

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, zo denk ik er dus ook over! Gelukkig begrijpt Moos het wel :-)
      Dank voor je reactie Janneke!

      Verwijderen
  5. Wat een goede oplossing en wat lief van Moos! Wat een ander er ook van zegt en vindt, doe wat het beste bij jou/jullie past en geniet er van! groeten, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Is een camper niet iets voor jullie? Veel camperaars hebben een hond mee. Wij hebben zelf een VW buscamper en kunnen gaan en staan waar we willen met onze 3 kinderen. Gr. Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve man heb jij. Heerlijk voor je. Fijne vooruitzichten en dat is alleen al mooi.

    BeantwoordenVerwijderen