donderdag 26 december 2013

INZICHT



Goed, tijd voor bezuinigen dus.  Na eerst dus op wat blogs van ervaren bespaarders te hebben gesnuffeld ben ik met Tip 1 begonnen,INZICHT dus, en toch maar met het zweet in mijn handen ingelogd bij de bank, en alles opgeschreven. Alle uitgaven, vaste lasten en gelukkig ook inkomsten! Ons salaris dus en onze belasting-teruggave.

Hhmm, zou ik aan al die vaste lasten iets kunnen veranderen? Vast wel! We hadden al niet veel abonnementen (4 in totaal), maar ConsuminderMuts heeft besloten dat we er ieder nog 1 mogen behouden.
Zo, dat scheelt toch maar weer zo'n 75 euro per jaar..

De rest van het jaar werd je bekogeld met het dringende verzoek om toch vooral in 2014 over te stappen van zorgverzekering...oké, laten we eens kijken hoeveel dat zou schelen...hé?! Zoveel?! Direct regelen, scheelt per maand toch zo'n 45 euro!! Snel verdiend!

Het toeval wil dat wij ons energie-contract per 31 december 2013 kunnen opzeggen. Verder snuffelen op vergelijkings-sites en aanmelden voor een collectief aanbod. De beste eruit gepikt en dat gaat ons ook zo'n 40 euro per maand schelen!! Katsjing! Ik ga mijn naam al een (heel klein beetje) waar maken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten