zaterdag 13 februari 2016

Wat is wijsheid??

Er zijn natuurlijk een aantal dingen wat we nodig hebben voor de verhuizing.

Denk bijvoorbeeld aan verf. Wij willen graag dezelfde verf als we nu hebben, namelijk flexa strak in de lak ral 9010. En we willen dezelfde muurverf die we nu hebben, ook van flexa, op kleur gemengd.

Nu lijkt het mij verstandig om, als het flink in de aanbieding is, alvast wat in te slaan. De verf is een enkele keer 1 + 1 gratis, en de muurverf is heel soms met 40 % korting te koop. Voor plafondverf idem dito.

Wat zouden jullie doen? Feit is dat we het straks nodig hebben. Zal ik daar een bedrag voor reserveren zodat we iedere maand, mits er uiteraard een aanbieding is, iets in kunnen slaan? Straks duur kopen lijkt me zo zuur...

Graag jullie advies!



8 opmerkingen:

  1. Uiteraard kopen als het in de aanbieding is. Investering die er dubbel en dwars uit komt. Levert meer op dan de rente van de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij ondertekenden in oktober ons voorlopig koopcontract en 18 december kregen we pas de sleutel. Toen wij aanbiedingen zagen dachten we ook: "inslaan!" Maar we hebben het niet gedaan. In de tussentijd had elke bouwmarkten wel verf aanbiedingen. Toen het zover was had de G.amma 50% op F.lexa en H.istor. Wij weten dus uit ervaring dat het niet echt nodig is. Maar je moet doen wat voor jullie goed voelt natuurlijk. (En wij hebben wel 4 bouwmarkten in de buurt, misschien is dat voor jullie anders)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou ik zeker doen, dan heb je het maar alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van de op kleur gemengd moet je wel weten hoeveel je nodig hebt. Als later blijkt dat je meer nodig hebt dan kan er kleurverschil ontstaan. Wij hebben destijds pas verf etc gekocht na het tekenen van het voorlopige koopcontract. We keken bij alle bouwzaken (tig in de buurt) en kochten bijna alles in de aanbieding. Tot het laminaat etc aan toe.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zijn die aanbiedingen ook vrij regelmatig. Ik heb wel eens flink ingeslagen en ze verkeerd (naar later bleek op een te koude plek) opgeslagen. Gevolg: verf kon weg. Ik zou denk ik wachten, tenzij het écht een fantastische aanbieding is. Want het kan zijn dat ik in de war ben met een andere blogger, maar jullie hebben jullie huis toch nog niet verkocht/een nieuw gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook nog even wachten tot je zeker weet welke woning je gaat betrekken. Je hebt de woning van je dromen gevonden,maar... deze is nog niet in jullie bezit. Je weet daardoor niet de juiste afmetingen en dus ook niet precies hoeveel je van wat moet aanschaffen. En net als LLMM zegt de kwaliteit gaat ook achteruit mocht het nog een tijd duren voor je je eigen huis ook verkocht hebt.
    Ik zou het geld op de spaarrekening zetten en daar nog even heel erg van genieten want straks gaat het ,als het goed gaat, weer heel hard vanaf ;-)
    Grtjs, Astrid C.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou het ook niet doen. Er blijven steeds weer nieuwe aanbiedingen komen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen