vrijdag 1 mei 2015

Het wilt niet...

Klinkt niet vrolijk, ik weet het. Maar het wilt gewoon niet. Al jaren niet, sinds ik ziek ben. Er zijn best wel periodes dat het redelijk gaat, maar de periodes dat het minder gaat zijn zeker in de meerderheid.

Maarja, je wilt zo graag hé? Dus gewoon doorgaan....tot het niet meer gaat en je dan ziek moeten melden en dan weken op de bank bij komen...

Tot een tijdje geleden op mijn werk. Ik had een gesprek aangevraagd met mijn leidinggevende, om bespreekbaar te maken dat het voor mij niet te doen was zoals het ging.

En de sluizen gingen open zeg...niet te geloven! Ik heb aan een stuk door anderhalf uur zitten huilen, en niet te zuinig ook. Alle frustraties kwamen eruit. Ze wist niet wat haar overkwam!

Uiteindelijk hebben we afgesproken dat ik naar maatschappelijk werk zou gaan, en dat ik na ging denken op welke manier ik mijn uren anders in zou willen vullen, om het dragelijker te maken.

Met dat laatste was ik er snel uit. Moos had me in de loop van de afgelopen jaren al een paar keer aangeraden om 4 uur minder te gaan werken, dus dat ik 2 hele dagen zou gaan werken. En collega/vriendinnetje S. zei direct hetzelfde. Zij maakt heel vaak mee dat het niet lekker gaat, dus ze weet waar ze het over heeft.

Ik heb dus ontslag ingediend voor 4 uur. De vraag is of ik daarvoor van hogerhand toestemming ga krijgen, daar volgen nog gesprekken over. Ik hoop het echt....

Van die vreselijke huilbui ben ik echt een tijd van slag geweest, vandaar dat er de laatste tijd geen blogje meer is gepost.

Volgende week heb ik mijn eerste gesprek met de maatschappelijk werkster, en de week erna met mijn leidinggevende en iemand van p.z. omtrent mijn uren.

Ik weet het, het is financiëel een domper, maar geld vergoed niet alles, en ik wil ook heel graag nog energie overhouden voor Moos en Bobby, en niet dat ik alleen maar uitgeput en met pijn op de bank lig!

11 opmerkingen:

  1. Heel veek sterkte de komende tijd. En denk aan je zelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als minder werken de oplossing is, dan vergeet je de financiële domper vast heel snel. Sterkte en hopelijk is e.e.a. heel snel geregeld en rond.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik hoop dat het inderdaad snel geregeld is!

      Verwijderen
  3. Minder werken is een recht tenzij de werkgever heel erg goed kan onderbouwen waarom niet. Dus een verzoek tot minder (maar ook tot meer werken) kan bijna niet geweigerd worden. Het is de Wet aanpassing Arbeidsduur. Kijk hier eens voor meer info: http://www.dezaak.nl/deeltijd:-de-wet-aanpassing-arbeidsduur-1708134.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je supertip! Ik heb net meteen gekeken en als ik het zo lees kan het bijna niet mis gaan!
      Ik ga iets beter gemutst het weekend in! Nogmaals dank!

      Verwijderen
  4. Ach hè, wat vervelend voor je zeg dat het niet wil allemaal.
    Hopelijk kan je snel minder gaan werken. Of misschien zelfs even de ziektewet in om goed bij te komen?
    Sterkte met alles hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend dat het allemaal even niet gaat zoals je graag wilt. Hopelijk kom je er uit met je werkgever en geeft dat de nodige rust en tijd die je nodig hebt.
    Ik had je al gemist, dit verklaart het allemaal. Veel sterkte en pas goed op jezelf! groet, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb je al uitgerekend wat het netto voor je betekent? Valt vaak reuze mee en je gezondheid en welzijn is onbetaalbaar.
    Fijn weer iets van te lezen; minder fijn de redenen waarom. Maar houdt moed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    BeantwoordenVerwijderen