vrijdag 6 februari 2015

De rollen omgedraaid...

Dinsdag en vrijdag zijn mijn vrije dagen. De middagen kun je eigenlijk niet mee rekenen want die slaap ik grotendeels, dit ivm de restklachten van mijn ziekte. Donderdagmiddag ben ik ook vrij, maar dan komt er, doordat ik 's ochtends gewerkt heb, ook niets meer uit mijn handen.

Productief heb ik dus de dinsdag- en vrijdagochtend. Daarin deed ik het hele huis schoonmaken, alle weekboodschappen en ging ik met Bobby naar het bos. In het weekend deed ik de was en de strijk en de extra dingen in en om het huis.

Moos is maandag- en woensdagmiddag vrij, en ja, het is en blijft een man hè? Wel een hele lieve hoor, maar hij ziet gewoon niet wat er moet gebeuren. Dus deed ik dat, en mijn batterij was verleden week echt helemaal leeg. Dat moest anders!

We zijn om de tafel gaan zitten, en hebben de volgende afspraak gemaakt: Moos gaat maandag- en woensdagmiddag met Bobby naar het bos, houdt de houtkachel bij (schoonmaken en voorraadje hout binnen in de mand) en woensdag doet hij de badkamer.

Dat houdt in dat ik dinsdag en vrijdag meer tijd heb om ook eens een wasje te draaien zodat ik niet het hele weekend bezig ben, en ook wat extra's kan doen zoals de bank schoonmaken, of de deuren soppen.

Dit was de eerste week, en ik moet zeggen, het bevalt ons erg goed! Moos vond het ook heerlijk zo'n frisse neus, en Bobby? Die ging helemaal los in de sneeuw!!






2 opmerkingen:

  1. Natuurlijk, als je met zijn tweeën bent, moet je de taken ook verdelen. Niet meer dan normaal vind ik. Vooral als je ook nog niet helemaal opgeknapt bent is dat fijn. Geniet van jullie weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je de taakverdeling hebt aangekaart! Mooie foto's van Bobby, super.
    fijn weekend, groet Marjan

    BeantwoordenVerwijderen