woensdag 27 juni 2018

Daar zijn we weer!!!

Zo dat is wel heeeeel lang geleden! Ik schaam me rot dat het zo lang heeft geduurd!

                                               

Maar ik zal in vogelvlucht even uitleggen wat hier allemaal is gebeurd....later zal ik op bepaalde dingen dieper in gaan.

Als eerste waren we een tijd lang bezig met de verbouwingen van ons nieuwe huis, wat ons overigens zéééér goed bevalt,maar dat nu even terzijde, daar kom ik op een later tijdstip op terug.

Ten tweede ging het medisch gezien niet echt lekker hier, niets ernstigs hoor gelukkig, maar Moos is begin dit jaar geopereerd aan zijn holtes, hij was al heel lang chronisch verkouden. Gelukkig gaat dit nu goed.

Zelf had ik vanaf dat we hier gingen wonen veel last van allebei mijn achillespezen, dat werd in de loop der tijd erger, zodanig dat het mijn doen en laten ging beïnvloeden.

Na onderzoek in het ziekenhuis bleek dat ze allebei ontstoken waren, er zat vocht, en bij de aanhechting aan het hielbot zaten slijmbeursontstekingen. Heel pijnlijk...

Behandelplan: operatie aan allebei de pezen. Niet tegelijk want dan kun je niets meer, dus 26 maart is de linker gedaan en 21 juni (ja verleden week inderdaad...) de rechter.

Dat was en is wel een dingetje, want lopen gaat niet, de pees moet weer helemaal oprekken.

Lang leve de thuiszorg-vereniging waar we lid van zijn, want ik heb een rolstoel, krukken, douchekruk, toiletverhoger en toiletstoel (voor 's nachts) kunnen lenen.

We hebben zelf een scootmobiel gekocht, want Bobby moet af en toe ook uit. Hij gaat iedere ochtend mee met de uitlaatservice, maar laat in de middag moet ik hem uitlaten als Moos laat is uit z'n werk.

Een scootmobiel huren bij thuiszorg zou een te kostbare zaak worden, omdat ik vanaf eind februari al zo goed als niet meer kon lopen. We hebben de scootmobiel in een klein zaakje tweedehands gekocht, en als ik hem niet meer nodig heb nemen ze hem ook weer terug.

Ik ben blij dat ik terug ben, en zal jullie stukje bij beetje bij kletsen wat hier allemaal is gebeurd!

                                                       


7 opmerkingen:

  1. leuk om weer wat te horen van jullie.
    hopelijk knap je snel op.
    en lekker genieten van jullie huis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn weer van je te horen! Ik lees graag weer met je mee. Beterschap en geniet van het nieuwe huis. Groetjes, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap! En wat leuk dat je weer aan het bloggen bent.

    BeantwoordenVerwijderen